زاهدان-در چهارمین روز از هفته ی بهزیستی، ۲۰ پایگاه CBR شهرهای محروم کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراوان افتتاح شد.

پایگاه CBR  شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، این پایگاه ها بصورت همزمان در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری، خوزستان، گلستان و کرمان بصورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: این طرح از سال ۹۰ در ۴۸۸ روستای کشور که امکانات کمتری داشتند، اجرا شد و اصول آن مبتنی بر توانمند سازی معلولین در خانواده، اجتماع و فراهم کردن امکانات رفاهی و همچنین اشتغال سنتی معلولین است.

وی افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۶ با موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس برای جامعه شهری در دستور کار قرار گرفت و امروزاین پایگاه ها در ۲۳ شهرستان کشورافتتاح شد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور هم در مراسم افتتاح این طرح ها در سراوان گفت: از این ۲۳ پایگاه، ۱۰ پایگاه آن در شهرهای سیب و سوران، مهرستان، خاش، هیرمند، زهک، سرباز، دلگان، نیکشهر و کنارک هستند که پایگاه CBR سراوان بصورت پایلوت انتخاب شده است.

محسنی بندپی افزود: با توجه به محرومیت شهرستان های این منطقه نیاز است تا مراکز درمانی ویژه معلولین دراین مناطق ساخته شود که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، پیگیر استخدام این نیروها از سازمان استخدامی کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.