رئیس پیشین انجمن رادیولوژی ایران در آستانه انتخابات سازمان نظام پزشکی می‌گوید قانون نظام پزشکی نیاز به رفو دارد.

قانون  نظام پزشکی نیاز به جراحی دارد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پیشین انجمن رادیولوژی ایران در آستانه انتخابات سازمان نظام پزشکی می‌گوید قانون  نظام پزشکی نیاز به رفو دارد.

دکتر عبدالرضا صداقت با بیان این مطلب به خبرنگار ما می‌گوید: گرچه قانون نظام پزشکی دارای نکات مثبتی است اما از برخی کاستی‌ها و نقص در قانون نیز برخوردار می‌باشد از این موارد می‌توان به ساختار هیأت نظارت اشاره کرد. چنانکه در ترکیب این هیأت  ۴ عضو دولتی و سه نفر از مجلس هستند. در واقع به راحتی می‌توانند افرادی که مایلند را رد صلاحیت کنند. در شهرستان‌ها نیز چنین  وضعیتی حاکم است به نوعی که دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش مستقیم و مؤثری  در انتخاب هیات‌های نظارت ایفا می‌کنند. چرا که اغلب وقتی در شهرستانی فرد یا موضوعی تأیید و تصویب می‌شود به دلیل عدم شناخت کافی هیات نظارت مرکزی همین موارد پذیرفته می‌شود.

وی که۱۲ سال عضویت در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی را در کارنامه  فعالیت صنفی خود دارد می‌گوید:با کنکاش بر وضعیت رد صلاحیت شدگان در ادوار گذشته نیز اهمیت توجه به این مقوله مشهود است. به طوری که شاهد بودیم درحالی دکتر شهاب الدین صدر رد صلاحیت شد که وی رئیس نظام پزشکی کشور بود. همچنین دکتر تقی  نوربخش در حالی تأیید صلاحیت  نشد که با روی کارآمدن دولت آقای روحانی به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور انتخاب شد.   این در شرایطی است که به طور منطقی مسؤولیت سازمان تأمین اجتماعی سنگین‌تر و فراگیرتر از مجموعه سازمان نظام پزشکی می‌باشد. چگونه ممکن است فردی را در کسوت سازمان نظام پزشکی رد صلاحیت می‌کنند ولی همان فرد به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزیده می‌شود؟ به هرروی این شواهد حکایت از  کاستی هایی  دارد که به نقص قوانین مربوط می‌شود.

دکتر صداقت تأکید می‌کند: سازمان نظام پزشکی باید طی دوره ۴ ساله تعیین شده به بررسی چالش‌ها و مشکلات پرداخته و نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کند. همچنین از آنجا که بیش از ۱۲ سال از عمر قانون جدید نظام پزشکی  می‌گذرد، امروز نیازمند اصلاح و بازنگری است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.