۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 548676

این روزها که جدال بین وزارت ارتباطات – از شخص وزیر گرفته تا معاون ایشان آقای آذری جهرمی – و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بالا گرفته و هر یک دیگری را به دخالت در کار یکدیگر و یا کوتاهی در انجام وظیفه متهم می‌کنند، نکات حاشیه‌ای قابل تأملی هم هست که باید به آن اشاره کرد.

به گزارش «قدس» آنلاین، این روزها که جدال بین وزارت ارتباطات – از شخص وزیر گرفته تا معاون ایشان آقای آذری جهرمی – و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بالا گرفته و هر یک دیگری را به دخالت در کار یکدیگر و یا کوتاهی در انجام وظیفه متهم می‌کنند، نکات حاشیه‌ای قابل تأملی هم هست که باید به آن اشاره کرد.

در این نوشته، مجالی برای ورود به مباحث فنی این حوزه را ندارم اما پاره‌ای مباحث اخلاقی هست که متأسفانه از سوی وزارت ارتباطات به آن بی‌توجهی می‌شود. به‌عنوان کسی که مناظره چند روز پیش مهندس آذری جهرمی، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با دکتر عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که از قضات باتجربه و عالی‌رتبه کشور به‌شمار می‌آید را دیدم، باید تأکید کنم که لحن وزارت ارتباطات در برابر کارگروهی که این وزارتخانه به نوعی ضابط اجرایی آن – در حوزه مورد بحث - به‌شمار می‌آید، عجیب و غیرمحترمانه است!

آقای آذری جهرمی در یک مناظره زنده نه تنها حرمت و جایگاه یک قاضی عالی‌رتبه را – که در همه جای جهان بشدت محترم است و در مقام پاسخگویی به یک مسئول درجه دو اجرایی نیست – در لحن و بیان رعایت نکرد و جایگاه بالاتر سنی و علمی دکتر خرم‌آبادی را با برخورد عصبی و تند خود مخدوش کرد، بلکه پاسخ مستدلی به سخنان آقای خرم‌آبادی مبنی بر فیلتر نشدن قانونی ۸۰۰۰ کانال معاند و مستهجن هم نداشت و تنها بر فیلترینگ هفته‌ای ۳۰۰۰ کانال تلگرامی تأکید کرد که البته کمترین وظیفه دستگاه متبوع وی می‌باشد.

آنچه باعث نوشتن این یادداشت شد همان لحن غیرمؤدبانه‌ای است که در سخنان آذری جهرمی وجود دارد و دیروز هم در سخنان وزیر ارتباطات دیده شد. محمود واعظی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه هنوز هیچ حساب و کتابی در وزارتخانه برای اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه پیدا نکرده‌ایم، گفت: «این‌ها» مدعی هستند آمار این کانال‌ها را فرستاده‌اند که البته معلوم نیست «کجا فرستاده‌اند»؛ «خودشان» باید در این زمینه پاسخگو باشند. این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت وزارتخانه در فیلتر کانال‌های مجرمانه بیش از رقم ۴۰ هزار کانالی است که «این آقا» در برنامه‌ تلویزیونی مطرح کرده؛ بنابراین مشخص است ما جلوتر از آن‌ها عمل می‌کنیم.

خوب است آقای وزیر و معاون ایشان که به قول دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه، جاده صاف‌کن بیگانگان برای نفوذ در فضای مجازی کشور شده‌اند، اگر پاسخی مستدل و نیز عزمی راسخ برای دفاع از کیان فرهنگی کشور ندارند، دست‌کم آداب سخن گفتن را رعایت کنند!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.