با تلاش مأموران کلانتری ۱۳ کهریزک، اعضای یک باند سارقان حرفه‌ای که پس از سرقت خودرو و انتقال به پارکینگ باغی در اطراف شهرستان ساوجبلاغ اقدام به اوراق خودروها می‌کردند دستگیر و به ۲۱ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

برای دزدی از بازار سفارش می‌گرفتیم

با تلاش مأموران کلانتری ۱۳ کهریزک، اعضای یک باند سارقان حرفه‌ای که پس از سرقت خودرو و انتقال به پارکینگ باغی در اطراف شهرستان ساوجبلاغ اقدام به اوراق خودروها می‌کردند دستگیر و به ۲۱ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد مشکوک سه مرد و دو زن ناشناس با خودروهای متفاوت به باغ ویلایی در منطقه کهریزک ساوجبلاغ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳ قرار گرفت.

مأموران پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضائی به محل باغ اعزام و پس از چندین ساعت تحت نظر قرار دادن نامحسوس ورود و خروج افراد به باغ مذکور همراه با خودروهای مختلف، در استعلام از شماره پلاک خودروها محرز شد که خودروهای مذکور سرقتی هستند. مأموران پس از محاصره باغ مورد نظر، در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری پنج نفر از اعضای باند شدند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی ساوجبلاغ در بازجویی‌های تکمیلی مأموران به جرم خود مبنی بر ۲۱ فقره سرقت خودرو با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

در بازرسی از محل اختفای خودروهای سرقتی، سه دستگاه خودرو پژو پارس و یک دستگاه خودرو پراید سرقتی و همچنین تعداد زیادی قطعات داخل خودرو و تجهیزات اوراق شده از خودروهای سرقتی کشف شد.

سر دسته باند سرقت خودروها در گفت‌وگو با خبرنگار قدس راز سرقت‌های سریالی شان را فاش کرد.

**چند سالت است؟

۴۴ سال

**چقدر تحصیلات دارید؟

لیسانس منابع طبیعی دارم.

**نقشه سرقت‌ها را چطور کشیدید؟

نقشه‌ای نبود. ما هم دور هم جمع شدیم که با هم کار کنیم  بعد هم با هم به این نتیجه رسیدیم که ماشین بدزدیم و اجزای آن را قطعه قطعه بفروشیم این طوری همه همیشه پول دستشان بود.

**یعنی چه کار می‌کردید؟

همه ما سابقه داریم. از ۲ ماه تا ۲ سال زندانی بودیم. اوایل دله دزدی می‌کردیم و نهایت بعد از ۱ سال دستگیر می‌شدیم. الان وضع فرق کرده. هر بار که رفتیم زندان و برگشتیم حرفه‌ای‌تر شدیم. کار بیشتر یاد گرفتیم و حواسمان را جمع کردیم کاری نکنیم که زود گیر بیفتیم.

**پس قبول دارید که زندان دانشگاه است؟

کار یاد می‌گیریم دیگر، همه مدت زیادی بیکار هستند همین که با هم صحبت می‌کنیم از تجربیات هم استفاده می‌کنیم. من با بچه‌های زندان یکی دو بار بیشتر کار نکردم. بعدش که آزاد شدم خودم تصمیم گرفتم کار کنم. بچه هایی که از زندان آزاد می‌شوند اگر معتاد باشند که باز خلافکار می‌شوند، منتهی خیلی زود. اما اگر سالم باشند و مواد نکشند باز هم جذب باندهای خلافکاری می‌شوند چون سابقه دار شده‌اند دیگر کسی به آن‌ها کار و بها نمی‌دهد. بچه هایی که با من کار می‌کنند همه آدم حسابی هستند. ما در باندمان معتاد نداریم.

**شگرد تان چطور بود؟

از سایت دیوار افرادی که قصد داشتند خودروهایشان را بفروشند پیدا می‌کردیم آدرس پارکینگ را هم می‌گرفتیم حتی بعضی وقت‌ها با فروشنده‌ها قرار هم می‌گذاشتیم. یک دور هم با ماشین می‌زدیم و دو ساعت بعد ماشین را می‌بردیم. یک مدت  دو تا از بچه‌ها در قالب وانتی در محله‌های مختلف پرسه می‌زدند و مثلا گوجه و خیار می‌فروختند این طوری آمار خودروهایی که مدت‌ها در کوچه خیابان پارک بودند و معلوم نبود صاحبانشان کجاست را زود می‌گرفتیم و بعد هم سر فرصت با ماشین امداد خودرو که کسی شک هم نکند خودرو را به  محل مورد نظرمان منتقل می‌کردیم.

**چند تا ماشین دزدید تا حالا؟

۱۰۰ تا شده. اما همه‌اش  را اوراق نکردیم. بعضی‌ها را همین طوری فرستادیم لب مرز یا استان‌های شرقی و غربی که در مرز از آن‌ها استفاده کنند. بقیه را که لوازمشان خوب و قیمتی بود و خوب هم به فروش می‌رفت اوراق کردیم و فروختیم.

**بیشتر چه ماشین هایی را سرقت می‌کردید؟

همه چی. از ایرانی‌ها پژو و پراید و دنا  که خیلی راحت سرقت می‌شوند. فقط دردسر دارند به غیر از ۲۰۶ و ۲۰۷ که کامپیوترش ارزشمند است پراید و دنا به درد نمی‌خورند. اما خودروهای وارداتی وای ۲۰ وای ۳۰ و یاریس و مزدا  خیلی خوب هستتند لوازم یدکی همیشه لازم دارند. البته ما از بازار سفارش می‌گرفتیم و در جریان بودیم که چه خودروهایی بازار دارند همان‌ها را بیشتر سرقت می‌ کردیم که زیاد ماشین را نگه نداریم.

**الان می‌دانی  چه سرنوشتی در انتظارت است؟

من سرقت کردم فقط زندانی می‌شوم و رد مال دارم که خب آن یک مقداری سنگین است و زمان می‌برد تا از پس رد مال کردنش بر بیایم. من آدم نکشتم که نگران قصاص شدن باشم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.