فرمانده انتظامی خراسان رضوی از جست وجوهای گسترده پلیس برای شناسایی عاملان حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در نیشابور و دستگیری گردانندگان تجمع‌های خیابانی در مشهد خبر داد.

حمله به روحانی آمر به معروف و دستگیری گردانندگان تجمع‌های خیابانی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از جست وجوهای گسترده پلیس برای شناسایی عاملان حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در نیشابور و دستگیری گردانندگان تجمع‌های خیابانی در مشهد خبر داد.  

سردار بهمن امیری مقدم به خبرنگار ما گفت: ساعت ۲۲:۱۵ روز یکشنبه مردی موتور سوار به روحانی ۳۶ ساله که امام جماعت روستای معتمدیه شهرستان فیروزه و از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر بود، در خیابان رازی نیشابور نزدیک شده و با افشانه فلفل به او حمله می‌کند.

وی افزود: در این لحظه سرنشینان دو خودروی پژو ۴۰۵ و پراید ۱۳۲ در محل متوقف شده و روحانی جوان را با ۱۶ ضربه چاقو مجروح کرده و به سرعت از صحنه متواری می شوند.

پیکر غرق به خون روحانی جوان که لباس شخصی به تن داشته، بلافاصله به بیمارستان نیشابور انتقال یافته و او تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار می گیرد.

وضعیت جسمانی این روحانی جوان که احمد نصرآبادی نام دارد، خوشبختانه با تلاش پزشکان رو به بهبودی است و در تحقیقات اولیه اظهار داشته ضاربان هشت نفر بودند که از دو خودرو پیاده شده و با چاقو و چوب به او حمله کرده اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم صادر و پلیس با سرنخ‌های موجود و ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی، جست وجوهای خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر آغاز کرده‌است.

وی در ادامه این گفت وگو از دستگیری گردانندگان تجمع‌های مردمی در خصوص مشکلات مؤسسه‌های مالی و اعتباری که با سوء استفاده از احساسات پاک و خواسته‌های شهروندان، آن‌ها را تحریک و حتی اقدام به مستند سازی به منظور ارائه به شبکه‌های رسانه ای معاند و خبرسازی‌های کذب می کردند، خبر داد و گفت: تیم‌های اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در مرحله اول این عملیات ضربتی، خانم جوانی که از گردانندگان و عاملان مستندسازی تجمع‌ها بود را دستگیرکردند.

سردار بهمن امیری مقدم خاطر نشان کرد: در ادامه پیگیری‌های اطلاعاتی این پرونده، دو سرشاخه اصلی تحریک مردم و برگزاری تجمع‌ها نیز دستگیر و متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تأکید کرد: پلیس خراسان رضوی با افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند تعارف ندارد و به پشتوانه حمایت‌های دستگاه قضائی و همکاری آگاهانه شهروندان با اخلالگران امنیت و آسایش مردم برخورد قاطعانه و قانونی خواهد کرد.

***گفت‌وگو با روحانی مضروب

در همین حال روحانی مضروب حادثه نیشابور در گفت و گو با فارس در مورد حمله به خود توسط عده‌ای از اراذل و اوباش، اظهار داشت: برای دیدن دوستم به مغازه‌اش در خیابان رازی می‌رفتم و لباس روحانیت بر تن نداشتم.

وی ادامه داد: به صورت ناگهانی گاز فلفل به صورتم افشانه شد، هنگامی که روی زمین افتاده بودم، بدن خود را جمع کردم و نمی‌توانستم چیزی را ببینم.

احمد نصرآبادی افزود: وقتی روی زمین بودم، متوجه شدم چند نفر از دو ماشین پیاده شدند، به سختی چشمانم را باز کردم و در حالی که تار می‌دیدم، متوجه چوب در دست آن‌ها شدم.

این روحانی اضافه کرد: تعداد دقیق آن‌ها را متوجه نشدم، در ضمن قصد آن‌ها سرقت نیز نبود چرا که چیزی از وسایلم کم نشده است.

نصرآبادی با اشاره به جراحاتی که به او وارد شده است، بیان کرد: علاوه بر ضرباتی که با چوب خورده‌ام، ۱۶ ضربه چاقو نیز وارد بدنم شده که دو عدد از آن‌ها وارد ریه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه لباس شخصی داشتم فکر نمی‌کنم آن‌ها خواسته باشند به عمد یک طلبه را بزنند و احتمال اینکه مانند قضیه اتفاق افتاده در شهر ری باشد را نیز نمی‌دهم. این روحانی متذکر شد: احتمال می‌دهم در مبحث امر به معروف‌هایی که داخل شهر داشته‌ام، شناسایی‌ام کرده باشند یا اشتباه شده باشد.

وی افزود: مدت سه سال است که در روستای معتمدیه شهرستان فیروزه مشغول به خدمت در لباس روحانیت هستم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.