خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

رصدخانه/  از  پشت پرده آزادی جاسوس ۱۰ میلیارد دلاری  تا  افشاگری درباره بیماری حسن روحانی

پشت پرده آزادی جاسوس ۱۰ میلیارد دلاری

تسنیم/ حسین کچویان- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی-  با بیان اینکه اگر ۱۰ میلیارد دلار هم خرج شود، نمی‌توان دوباره جاسوسی مانند جیسون رضاییان را گرفت، گفت: آن سیستم که چنین نفوذی را آزاد می‌کند، یا متوجه نیست یا افرادی در آن خیانت کرده‌اند.

روایت رفیقدوست از  موشک تهران- تل آویو

مشرق/ محسن رفیقدوست - مقام بلندپایه سپاه در سال های نه چندان دور-  در مصاحبه ای یک خاطره را روایت می کند و می گوید: به هلند رفته بودم که یک ایرانی ساکن آن کشور آمد و گفت پول بده تا یک مدرک نشانت بدهم. صد دلار گرفت و  نقشه ای از خاورمیانه نشانم داد. یک سو اسرائیل و سوی دیگر ایران بود. روی نقشه، فلشی بود که نشان می داد موشک از تل‌آویو شلیک شده و تا دماوند می رسد. من نقشه را به حسن تهرانی مقدم دادم و گفتم باید موشکی بسازیم که از تهران تل‌آویو را بزند.

خبرهای ناخوشایند از فهرست کابینه

تسنیم/ الیاس حضرتی- عضو فراکسیون امید در مجلس- با انتقاد از کابینه احتمالی دولت دوازدهم در توییتی نوشت: اخبار خوب و خوشایندی از بستن فهرست کابینه به گوش نمی‌رسد، مخصوصاً در تیم اقتصادی. امیدوارم این خبرها درست نباشد.

پاسخ فلاحیان درباره ساختار  و سبکِ وزارت اطلاعات

تاریخ ایرانی/ علی فلاحیان- وزیر پیشین اطلاعات در پاسخ به این پرسش که وزارت اطلاعات از نظر ساختار تشکیلاتی، آیا از آلمان شرقی الگو برداشته است، می گوید: شرقی‌ها در گرفتن منابع، قائل به شبکه هستند اما سی‌آی‌ای با یک منبع در ارتباط است و آن را شبکه‌ نمی‌کند. ما هم نمی‌توانیم درباره سبک خودمان بگوییم ولی برای این که دل شما خوش شود، می‌گوییم آمیزه دو سبک شرقی و غربی بود.

افشاگری درباره بیماری حسن روحانی

آفتاب یزد/ این روزنامه اصلاح طلب در گزارشی می نویسد: حسام الدین آشنا-مشاور فرهنگی رییس جمهور- از مسببانِ فشل بودن تیم اطلاع‌رسانی دولت است که به واسطه این ضعف- این روزها- حسن روحانی با آسیب‌دیدگی حنجره روبه‌رو است، زیرا به علت ناکارآمدی تیم رسانه‌ای‌اش، خود ناچار به انعکاس دستاوردهایش در انتخابات شد.

خودکارِ خبرسازِ ترامپ 

مشرق/ مارک نولر خبرنگار CBS در پیامی توئیتری نوشت: خودکارهایی که ترامپ با آنها چند قانون از جمله «ساخت آمریکا» را امضا کرد، ساخت چین و مونتاژ آمریکاست!

کنایه ظریف

الف/ محمدجواد ظریف- وزیر خارجه- در کنایه ای به خرید تسلیحات نظامی سعودی گفت: ما ۱۱۰میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته نظامی خریداری نکرده‌ایم بلکه آنها را تولید کرده‌ایم.

خط قرمز روحانی

فارس/ محمدحسن قدیری ابیانه- سفیر پیشین ایران در استرالیا- با اشاره به اقدام قوه قضائیه در بازداشت برادر رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی برخورد با حسین فریدون را خط قرمز بیان کرده بود اما قوه قضائیه به این تهدید بی‌توجه بود و برادر رئیس‌جمهور را احضار کرد.

نقطه قوت از نگاه نوبخت

فارس/ العالم/ نوبخت- سخنگوی دولت- با اشاره به بازداشت حسین فریدون گفت: قوه قضائیه آن قدر مستقل است که برادر رئیس‌جمهور را احضار و زندانی می‌کند و این موجب قوت ماست.

شرط گذاری محمد قوچانی برای اعتدالیون  

فردانیوز/  محمد قوچانی- عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران-  به روزنامه هفت صبح گفته است: ما در کارگزاران نسبت خاصی با اعتدال و توسعه نداریم و در موضوعات اقتصادی منتقد حضور این دوستان هستیم اما اگر آقای نوبخت وزیر آموزش و پرورش باشد از او حمایت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.