معاون حشد شعبی عراق ضمن تشکر از ایران به سبب حمایت های بی دریغ در جنگ با داعش بر ضرورت حفظ آمادگی نیروهای مردمی با توجه به نبردهای بعدی تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق در مراسم جشن به مناسبت پیروزی بر داعش در موصل گفت: ما از همه حامیان خود که در راس آنها ایران و حزب الله قرار دارد، تشکر می کنیم.

وی افزود: تهدید نظامی و امنیتی داعش در عراق همچنان پابرجاست. ما باید آمادگی نظامی عالی خود را حفظ کنیم و این به سبب جنگ هایی که انتظار ما را می کشد و باید وارد آن شویم. ما به تثبیت حشد شعبی به عنوان نهاد هم ردیف نیروهای مسلح عراق مطابق با قانون اساسی و قانون عراق نیاز داریم.

المهندس بیان کرد: ما از دولت می خواهیم که قانون هیئت الحشد الشعبی را اجرایی کند. ما به ممانعت از بهره برداری از نام حشد شعبی نیاز داریم و اینکه از فعالیت گروههای مسلح در شهرها ممانعت به عمل آید و سلاح های آنها جمع شوند.

وی تاکید کرد: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود احتمالا حشد شعبی برای مبارزه با فساد وارد عمل می شود.

المهندس گفت: حشد شعبی موفق به آزادسازی ۴۰۰ روستا و سه ناحیه و منطقه شده و به بخش مهم در مرز با سوریه رسیده است. در بُعد انسانی نیز حشد شعبی در انتقال غیرنظامیان به مناطق امن نقش مهمی داشته است. حشد شعبی هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر را تحت سیطره دارد. خطر داعش و حامیان آنها وجود دارد و ما منتظر عملیات نظامی و امنیتی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.