سمنان- مطالبات ۱۱ ماهه پرستاران بیمارستان کوثر سمنان و عدم تحقق وعده های مسئولان در پرداخت معوقات موجب تجمع بسیاری از پرستاران در آخرین روز های تیرماه و در مقابل استانداری سمنان شده است تا شاید گامی برای وصول مطالبات آن ها برداشته شود.

کارانه پرستاران سمنانی یک ساله شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: این پرستاران که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می دهند طی روز های گذشته با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خواستار پیگیری مطالبات خود از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شدند.

داستان تکراری

تجمع پرستاران بیمارستان کوثر همدان برای مطالبه حقوق نخستین بار نیست که رقم می خورد زیرا پیش از این نیز و در کمتر از یک هفته مانده به عید نوروز سال ۹۵  کارکنان و پرستاران این بیمارستان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود اعم از اضافه کاری، کارانه و برخی مشکلات معیشتی در سالن مرکزی این بیمارستان تحصن کردند.

تحصن کنندگان با سردادن شعار «مااعتراض داریم، تسویه تسویه» خواستار پیگیری مسئولان و پرداخت مطالبات خود شدند.

در این تجمع اعتراضی نیز تعداد زیادی از پرستاران بخش‌های مختلف این بیمارستان در آن حضور داشتند حاضران با ابراز گلایه‌ از بی توجهی مسئولان به مشکلات این قشر، خواستار رسیدگی و رفع مشکلات خود توسط مسئولان ارشد استان شدند.

کاهش انگیزه کاری

در همین راستا رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سمنان از معوقات یکساله پرستاران سمنانی و کاهش انگیزه کاری خبر داده و بیان می کند: آخرین پرداختی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به‌صورت طرح قاصدک مربوط به مردادماه ۹۵ است.

علی جهانیان با بیان این‌که اضافه‌کار و کارانه در قالب طرح قاصدک پرداخت می‌شود اذعان می کند: با توجه به تورم موجود و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری پرستاران برای زندگی پرداخت دیرهنگام سبب کاهش انگیزه کاری آن‌ها شده است.

نامه های بی پاسخ

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سمنان با بیان این‌که با اجرای طرح تحول سلامت میزان فشار کاری چندین برابر شده است، خاطرنشان می کند: این در حالی است که میزان پرداختی‌ها و دریافتی‌ها رشد چندانی نداشته است.

جهانیان یادآور می شود: پرداخت نشدن معوقات پرستاری سبب دلسردی پرستاران می‌شود از این‌رو نظام پرستاری سمنان چندین بار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نامه مکتوب زده که تاکنون پاسخی داده نشده است.

قولی که عملی نشد

این در حالی است که معاون پرستاری وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم بهمن ماه سال گذشته در آستانه روز پرستاری و تجلیل از پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تلاش‌های این وزارتخانه برای افزایش پرداختی‌ها به پرستاران خبر داد.

 محمد میرزابیگی در این مراسم اظهار داشت: باوجود تحقق این افزایش پرداختی‌ها اما متاسفانه عقب‌افتادگی‌ها و معوقات در پرداخت سبب شد که جامعه پرستاری طعم و حلاوت افزایش پرداختی‌ها را چندان احساس نکند.

وی از تلاش وزارتخانه برای رفع مشکل پرداختی‌ها و بروزرسانی معوقات خبر داد و اضافه کرد: در این دوره علاوه بر افزایش قابل توجه کارانه‌ها، میزان کارانه‌بگیرها نیز دو برابر شد و همین هزینه‌های مالی زیادی به همراه داشت.

وی در این نشست اطمینان خاطر داد: تلاش دولت، وزیر، معاونت پرستاری، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و...همه بر این است که در اسرع وقت این مشکل را رفع و معوقات را پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.