​ایلام- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: بانک مرکزی پیگیر احقاق حق سپرده گذاران ایلامی در موسسات مالی و اعتباری است.

بانک مرکزی پیگیر احقاق حق سپرده گذاران موسسات مالی است

دکتر علی سایه میری روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر ۸ موسسه مالی از سوی بانک مرکزی غیرمجاز شناخته شده اند، اظهارداشت: پس از لغو مجوز این مؤسسات از سوی بانک مرکزی، بایستی داده های مالی، سپرده ها و دارایی های این موسسات مشخص شده و پس از آن سپرده های سپرده گذاران پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این موسسات کاملاً تحت کنترل بانک مرکزی است، افزود: مقام مجری تعیین تکلیف این موسسات و سپرده گذاران بانک مرکزی است و این نهاد موظف به پاسخگویی به سپرده گذاران و مردم است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام به روند طولانی بررسی وضعیت منابع این موسسات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پروسه تعیین تکلیف وضعیت این موسسات طولانی است و مردم و سپرده گذاران بایستی برای دستیابی به سپرده هایشان صبر کنند.

علی سایه میری همچنین در خصوص موسسه مالی اعتباری آرمان ایلام (البرز ایرانیان)، یادآور شد: بسیاری از سپرده گذاران ایلامی با امضای طوماری تقاضای رسیدگی به موضوع را داشتند که در گفتگو با قائم مقام بانک مرکزی ایشان تأکید بر حل مشکل تمامی موسسات مالی داشته و قول مساعد برای حل آن دادند، اما روند بررسی طولانی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.