مشهد- نخستین وقف با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) و تأمین هرینه‌های مراسم فرهنگی، مذهبی و قرآنی حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) در شهرستان تایباد به ثبت رسید.

نخستین وقف با نیت عزاداری سیدالشهدا در تایباد به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و خیریه خراسان رضوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مذهب شیعه در اسلام، نخستین وقف با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) و برگزاری مراسم های فرهنگی، مذهبی و قرآنی حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س)   در شهرستان تایباد به ثبت رسید.

احمد محمدیان در تشریح این خبر اظهار داشت: نیکوکار خیراندیش، «عباس علی ارحمی»، شش دانگ یک باب منزل مسکونی خود به مساحت۱۲۵ متر مربع وبه ارزش یک میلیارد ریال را وقف عزاداری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و امورات فرهنگی، مذهبی و قرآنی حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) در شهرستان تایباد وقف کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی که اسلام مورد هجمه قرار گرفته است، فعالیت‌های حوزه علمیه در حوزه های مذهبی وقرآنی در مقابله با اسلام ستیزی‌ها باید از غنای بیشتری برخوردار باشد و به ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از پیش پرداخته شود و این یک نیاز مبرم است.

محمدیان با بیان اینکه سنت حسنه وقف از صدر اسلام تا کنون در خدمت دین وآموزه های دینی بوده خاطرنشان کرد: ایجاد موقوفات جدید با نیت تامین هزینه های حوزه های علمیه در سراسر کشور یک ضرورت فوری است وباید وقف به عنوان یکی از منابع مالی دین در خدمت ترویج و تبلیغ آموزه های دینی واسلامی قرار بگیرد.

گفتنی است؛ در سال جاری ۱۸ وقف برای شهرستان های تایباد و باخرز به ثبت رسیده که ۱۲ مورد در تایباد و ۶ مورد دیگر در شهرستان باخرز به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.