وزیر خارجه ایران می گوید تحریم ۱۸ فرد و نهاد در ارتباط با برنامه موشکی ایران ناقض روح برجام است و آمریکا باید از ارسال سیگنال های خصمانه دست بردارد.

نقض روح برجام با تحریم های جدید/ منشاء تروریسم جای دیگری است

به گزارش قدس آنلاین،   «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به دنبال تحریم ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی این کشور که تنها ساعاتی پس از تایید دولت واشنگتن مبنی بر پایبندی تهران به توافق هسته ای انجام گرفت، در مصاحبه با «سی بی اس» گفت: اقدام آمریکا ناقض روح برجام است. ما این مورد را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا ناقض متن توافقنامه هست و آنگاه پاسخ مقتضی را خواهیم داد.

گفتنی است در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از «برجام» به عنوان توافقی بد یاد کرده و آن را عاری از نقص نمی داند، ظریف می گوید: این طور نیست اما به هر حال هیچ توافقی از سوی همه به طور کامل پذیرفته نمی شود.

 رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دفاع از این مطلب که چرا ایران حاضر به مذاکره دوباره پیرامون برجام نیست، گفت: این توافقی چندجانبه است که به تایید شورای امنیت رسیده. بنابراین  توافقی ۲ جانبه (میان آمریکا و ایران) نیست که بتوان از آن عقب نشینی کرد یا مورد بازمذاکره قرار داد.

ظریف در عین حال اتهام حمایت از تروریسم را که به ایران نسبت داده می شود، متوجه عاملین اصلی آن یعنی متحدین واشنگتن کرد و گفت: کشورهایی هستند که مولد تروریسم محسوب می شوند حال آنکه نمی دانم چرا آمریکا (برای پیدا کردن مقصر) دنبال ایران افتاده است.

وی درباره محرومیتی که فرمان ضد مهاجرتی ترامپ شامل حال اتباع ایرانی کرده است، گفت: آنچه آمریکا نسبت به ایرانیان در چند ماه گذشته روا داشت، زننده است.

ظریف ادامه داد: به طور قطع این برعهده آمریکا است که دست از ارسال این سیگنال های خصمانه بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.