سخنگوی دستگاه دیپلماسی می‌گوید شناسایی اموال بابک زنجانی باعث ایجاد برخی مسائل در روابط ایران با بعضی کشورها شده بود.

بابک زنجانی، روابط ایران با برخی کشورها را مسئله‌دار کرد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی درباره پیگیری و شناسایی اموال خارج از کشور بابک زنجانی اظهار کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شد بخشی از اموال این فرد در خارج از کشور قرار دارد و مکانیسم رسمی دیگری برای شناسایی اموال و پیگیری این موضوع در خارج از ایران وجود نداشت، طبیعتاً دستگاه‌های پیگیر پرونده در گذشته به وزارت امور خارجه مراجعه ‌کردند تا در صورت امکان در این خصوص پیگیری و مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: وزارت امور خارجه چنین کاری را از همان ابتدای درخواست به عمل آمده، آغاز کرد و به نمایندگی‌های ایران موضوع را منتقل کرد تا در این خصوص تحقیقاتی به عمل آید.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون اموالی از زنجانی در کشورهای دیگر شناسایی شده است یا خیر افزود: بیان اینکه تاکنون چقدر شناسایی شده  و ایا  اکنون می‌شود در این مورد ارقامی  را  اعلام کرد، شاید الآن کمی  زود باشد و این موضوع در زمان مناسب توسط سیستم قضایی کشور اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که زنجانی در خارج از کشور اموالی دارد یا خیر گفت: به نظر می‌رسد چنین است. حتی شنیده شده  است  این موضوع باعث ایجاد برخی مسائل در روابط ما با بعضی کشورها شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.