۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 548886

یاسوج- احداث بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت ۱۱ سال همچنان به اتمام نرسیده و بیماران کهگیلویه و بویراحمدی برای معالجه و دریافت خدمات درمانی در استان های همجوار سرگردان و آواره اند.

بیمارستان های یاسوج فرسوده است

قدس آنلاین-گروه استان ها: این پروژه که در میان پروژه های مهر ماندگار دولت دهم هم قرار گرفته بود، می بایست در سال۹۱ به بهره برداری می رسید اما همچنان در گیردار کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است تا بیماران یاسوجی و کهگیلویه و بویراحمد هم برای درمان در دیگر استانها آواره شوند.

کلنگ پروژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج همزمان با بیمارستان بوشهر در سال ۸۵ بر زمین زده شد که بیمارستان بوشهر در موعد مقرر به پایان رسید و افتتاح بیمارستان یاسوج با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان پشت وعده های پوچ مسئولان از سالی به سال دیگر  به تاخیر انداخته می شود.

بنا بر گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیمارستان‌های شهید رجایی یاسوج و گچساران نیز با انبوهی از مشکلات و کمبودها مواجه هستند که ساخت آنها مربوط به دوران قبل از انقلاب است.

گفتنی است ۲ بیمارستان دیگر دولتی در استان شامل امام خمینی (ره) دهدشت و امام سجاد (ع) یاسوج نیز اگرچه بهره برداری و راه اندازی آنها در دوران بعد از انقلاب و قدمتی حدود ۲۰ سال دارند اما مشکلات و چالش‌های موجود آنها به مراتب بیش از سه بیمارستان قدیمی در این استان است.

بیمارستان های یاسوج فرسوده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این رابطه می گوید: تنها راه حل منطقی در این راستا بهره برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت و جایگزین است.

اورنگ ایلامی با اشاره به این موضوع که بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بانمایی فرسوده و قدیمی دچار وضعیتی نامناسب هستند ادامه می دهد:  ساختمان فیزیکی برخی بیمارستان های استان مربوط به قبل از انقلاب و قدمتی بالای ۴۰ سال دارند.

وی با بیان اینکه چهار بیمارستان خصوصی و غیردانشگاهی نیز در استان مشغول انجام فعالیت‌های درمانی هستند، گفت: مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان نیز ۹۸۰ تخت است که ۷۱۵ مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.

وی تاکید کرد: بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ابتدا با ۲۱ تخت مصوب در سال ۱۳۵۵ به عنوان تنها مرکز بیماران حوادثی در استان راه اندازی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از بیمارستان‌های در دست اجرا شامل بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج و ۲ بیمارستان ۹۶ تختخوابی نفت و ۱۲۸ تختخوابی در شهرستان گچساران بسیاری از معضلات و چالش‌های کمبود فضای بیمارستان در استان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج که از سال ۸۶ تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده هم اینک بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: با بهره برداری از این بیمارستان‌ها مشکلات حوزه درمان استان به ویژه شهرهای یاسوج و دوگنبدان تا حد قابل ملاحظه‌ای رفع می شود.

کمبود متخصص

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه یکی از مشکلات حوزه سلامت استان این است که یا امکانات لازم وجود داشته و متخصص مورد نیاز وجود ندارد و یا برعکس متخصص موردنیاز وجود دارد اما امکانات لازم را نداریم.

ایلامی افزود: از جمله اینکه ما در سطح استان متخصص رادیوتراپی داریم اما بخش رادیوتراپی نداریم که این مورد نیز آماده واگذاری برون‌سپاری و واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه بخش جراحی قلب استان راه‌اندازی شد، گفت: متاسفانه به علت اینکه متخصص قلب به صورت نیمه‌وقت خدمات ارائه می‌دهد استقبالی از این بخش نمی‌شود که در این مورد نیز آمادگی برون‌سپاری وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به بحث بین‌المللی سازی آموزش اشاره داشت و عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهایی که توان بالقوه جذب دانشجویان پزشکی را دارند از ما بهتر نیستند، واحد بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی استان فعال شده است.

گفتنی است پیش از این معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وعده داده بود بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج تیرماه سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.