شهرکرد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اداره ی جامعه در هر زمان بایستی بر اساس عقل، علم و دانش و منطق باشد، گفت: بالاترین خطر برای جامعه جهل و نادانی و دوری از علوم آل رسول الله است.

اداره  جامعه در هر زمان بایستی بر اساس عقل، علم و دانش و منطق باشد

حجت الاسلام حسن بت شکن در گفتگو با قدس آنلاین گفت: تمامی دانشمندان غیر مسلمان اذعان دارند که در میان ادیان موجود، هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام بر ارزش علم و علم آموزی تأکید ندارند تا آنجا که تمام ارزش اعمال و عبارات انسان ها به درجه ی علمی آنها بستگی دارد.

حجت الاسلام بت شکن افزود: قرآن کریم در آیات مختلف انسان ها را به تعقل ، تدبر و تعلیم و تعلم دعوت می کند و شکوه ی فراوان دارد که چرا تصمیمات و عملکرد آنها بر اساس عقل و علم و دانش نیست، مطالب فراوانی مثل افلا یعقلون ، افلا یشعرون، افلا یتدبرون و دیکر جملات که در قران کریم وجود دارد.

وی با شرح مختصری از زندگی نامه ی امام جعفر صادق علیه السلام، ادامه داد: در میان سخنان پیشوایان معصوم ما شیعیان درجه و ارزش علم بسیار بالاست و اگر بگوییم بالاترین است گزافه نیست، تا انجا که معصومین علیهم السلام فرموده اند:« العلم سلطان به این معنا که سروری از آن علم و دانش است.»

حجت الاسلام بت شکن تصریح کرد: بر اساس فرصتی که در جریان درگیری بنی عباس و بنی امیه بر سر قدرت پیش آمد، فرصت مغتنمی به وجود امد که ابتدا امام باقر و بعد از ایشان امام صادق علیهما السلام به ترویج علوم آل محمد(ص) بپردازند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: معروف است که حدود چهار هزار نفر با واسطه و بلا واسطه از محضر علم امام صادق علیه السلام استفاده کرده اند حتی مسلم است امامان چهار گانه ی اهل سنت هم یا مستقیم با غیر مستقیم از علوم آن حضرت بهره برده اند و جالب است که در میان شاگردان آن حضرت از همه ی رشته های علوم مختلف وجود دارد.

وی در ادامه افزود: وقتی هارون الرشید یکی از مناظرات علمی هشام بن حکم را به طور نامحسوس مشاهده کرد دستور دستگیری و قتل او را صادر کرد و گفت: خطر این جوان برای حکومت ما از خطر سیصد هزار شمشیر زن بیشتر است .

حجت الاسلام بت شکن گفت: تمام تأکید پیشوایان معصوم ما از جمله امام صادق علیه السلام این است که اداره ی جامعه در هر زمان بایستی بر اساس عقل، علم و دانش و منطق باشد و بالاترین خطر برای جامعه جهل و نادانی است به نحوی که حتی ممکن است جامعه از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته باشد ولی از نظر منطق و عقل و علم سقوط کرده باشد .

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی  بیان کرد: در جامعه ای مثل آمریکا که از نظر ظاهر پیشرفته ترین است اما همه شاهد این هستند که انسانیت چقدر در این کشور سقوط کرده که یک ضد انسان و کسی که افکار پلید و شیطانی دارد، مانند ترامپ رئیس جمهور می شود و در انظار مردم از هیچ عمل زشتی دریغ نمی کند .

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری از رفتار رئیس جمهور آمریکا به عنوان جاهلیت مدرن یاد می کند و همین جاهلان مدرن امروزه داعیه ی اداره جهان را دارند و میزان را منافع خود معرفی می کنند و هر کشوری که زیر بار زور و قدرت انها نرود ضد بشر و تروریسم خوانده می شود.

حجت الاسلام حسن بت شکن بیان کرد: ولی کشور هایی که از تفکرات انها پیروی کند و در اختیار آنها باشد، حامی حقوق بشر می شود حتی اگر عقب مانده ترین کشور از نظر دموکراسی و انسانیت باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که جهان بر اساس علوم آل رسول الله که همان علوم الهی است اداره شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.