۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 548894

در پی قانون جدید فدراسیون جهانی اسکی(فیز)، به احتمال فراوان یک سهمیه المپیک از اسکی ایران کم می شود.

خطر کاهش یک سهمیه المپیک برای اسکی ایران

به گزارش قدس آنلاین، المپیک زمستانی ۲۰۱۸ ، ۱۶ بهمن تا ۶ اسفند امسال به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد. در حالت عادی انتظار می رفت که اسکی ایران با توجه به امتیاز جهانی نمایندگان خود(پوئن فیز) سه سهمیه در رشته آلپاین و دو سهمیه در رشته صحرانوردی کسب کند اما قوانین جدید فدراسیون جهانی معادلات را بر هم ریخت.

پیش از این اسکی بازان حاضر در المپیک ابتدا از میان ۵۰۰ نفر برتر جهان انتخاب می شدند که با یک سهمیه اضافه (در صورت دارا بودن ورزشکاری با امتیاز بین ۵۰۰ نفر نخست)  همراه بود. روال کار بر این بود که در آلپاین سه سهمیه و در صحرانوردی دو سهمیه برای کشورمان کسب می شد.

بر اساس قانون جدید فیز(فدراسیون جهانی اسکی) ابتدا یک سهمیه از میان ۵۰۰ نفر برتر کشورها انتخاب می شود (که یک سهمیه برای بانوان و یک سهمیه برای آقایان اسکی ایران خواهد بود) و پس از آن سهمیه دوم از میان ۳۰ نفر برتر جهان انتخاب خواهد شد(که ایران نماینده ای در بین این افراد ندارد) و سپس به عنوان مثال اگر در لیست ۳۲۰ نفره رشته آلپاین جای خالی باقی ماند دوباره از میان ۵۰۰ نفر برتر سهمیه به اسکی بازان تعلق می گیرد و همین شانس را برای  کسب سهمیه کشورهایی از جمله ایران کم خواهد کرد. 

اگر بر اساس امتیاز فدراسیون جهانی اسکی بخواهیم چهار سهمیه فعلی ایران را به اسکی بازان اختصاص بدهیم محمد کیادربندسری و فروغ عباسی در رشته آلپاین و سید ستار صید و سمانه بیرامی در رشته صحرانوردی چهار اسکی باز ایران در المپیک ۲۰۱۸ هستند. باید منتظر ماند و دید آیا در تاریخ اول بهمن که لیست تمام سهمیه های المپیک منتشر می شود سهمیه پنجم نیز به اسکی ایران تعلق می گیرد یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.