مدیر موسسه رادیو و تلویزیون "نبأ" در عراق تأکید کرد اقلیم کردستان، در صورت استقلال از عراق، هیچ زمانی نخواهد توانست از پس پیامدهای این اقدام برآید؛ چرا که آنها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و سیاسی کاملا مفلس هستند.

اقلیم کردستان هیچ زمانی توانایی مقابله با پیامدهای جدایی از عراق را نخواهد داشت

اختصاصی قدس آنلاین - "محمد زین العابدین" –مدیر موسسه رادیو و تلویزیون "نبأ" در عراق- در گفتگوی اختصاصی با "قدس آنلاین" در پاسخ به این سوال که هدف اقلیم کردستان از اجرای همه پرسی برای جدایی از عراق در شرایط کنونی چیست گفت: " به باور کوته بینانه "مسعود بارزانی"، اکنون دولت مرکزی عراق در موقعیت دشواری قرار دارد که اقلیم می تواند در خصوص اجرای این همه پرسی از این دولت باج خواهی کند؛ به ویژه آنکه آمریکا ورژیم صهیونیستی براساس منافع خود از اقلیم کردستان و جدایی آن از عراق حمایت می کنند. "
"محمد زین العابدی الموسوی" با اشاره به اینکه دو نظام اشغالگر و استعماری با حمایت از جدایی اقلیم درصدد جمع آوری آوارگان فلسطینی در یک کشور کردی هستند، افزود: "در سایه مخالفت بغداد و دیگر قدرت های منطقه ای، این همه پرسی نتیجه ای جزء مذاکره ندارد و تمام ادعاهای "بارزانی" صرفا یک مزایده سیاسی است. "
این مسئول عراقی از اهالی کردنشین استان "کرکوک" تأکید کرد: "کشورهای همسایه و حتی کشورهای غربی هم پیمان با اقلیم از جمله آلمان نیز با جدایی آن از عراق مخالفند و این اقدام انفرادی "بارزانی"، جز مظلوم نمایی و سرپوش گذاشتن بر عدم محبوبیت سیاسی او، مبتنی بر حمایت رژیم صهیونیستی که به اقلیم توصیه می کند مانند ما باشید، گرچه تمام کشورها باشما مخالف باشند، هدفی ندارد. "
در خصوص آمادگی اقلیم کردستان برای رویارویی با پیامدهای سنگین و ناگوار جدایی از عراق، "محمد زین العابدین" تصریح کرد: "اقلیم کردستان نه در زمان حاضر و نه هیچ زمان دیگری نخواهد توانست از پس پیامدهای این اقدام برآید؛ چرا که آنها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و سیاسی کاملا مفلس هستند و کارشناسان این اقدام را تنها طمع ورزی "بارزانی" برای حکمرانی با سوء استفاده از اوضاع کنونی عراق می دانند. "
وی اضافه کرد: "براساس قانون اساسی عراق، جدایی اقلیم کردستان از دولت مرکزی برخلاف قانون است و در قانون اساسی تنها به جواز تشکیل اقلیم پس از اجرای همه پرسی مردمی اشاره شده است نه تشکیل دولت مستقل. "
مدیر موسسه "نبأ" در پایان تأکید کرد: "اگر اقلیم کردستان از دولت مرکزی عراق جدا شود، هم از نظر امنیتی و سیاسی و هم از نظر اقتصادی و اجتماعی به طور کامل متلاشی خواهد شد. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.