به گفته نشریات کشور انگلستان، گروه تروریستی داعش در ماهنامه «رومیاه» که به‌تازگی منتشر شده است، از نیروهای خود خواست که کودکان غیرمسلمان در اروپا را بربایند. در این نشریه از تصاویر کودکان «مدرسه پادشاهی هم‌سرایان کمبریج» استفاده شده و زیر آن نوشته شده است: «ربودن فرزندان کافران مجاز است!»

درخواست برای کودک ربایی

گروه تروریستی داعش از طرفدارانش در اروپا خواست کودکان انگلیسی را بدزدند!

به گفته نشریات کشور انگلستان، گروه تروریستی داعش در ماهنامه «رومیاه» که به‌تازگی منتشر شده است، از نیروهای خود خواست که کودکان غیرمسلمان در اروپا را بربایند. در این نشریه از تصاویر کودکان «مدرسه پادشاهی هم‌سرایان کمبریج» استفاده شده و زیر آن نوشته شده است: «ربودن فرزندان کافران مجاز است!»

آدم‌ربایی؛ تاکتیک قدیمی داعش
داعش گروهکی تروریستی است که به خاطر روش‌های وحشتناک و مخربش معروف شده است. به عنوان مثال می‌توان از شیوه‌های عجیب و غریب در اعدام یا استفاده از کودکان در میدان جنگ به عنوان نیروی انتحاری نام برد. پیش از این، گروه تروریستی داعش از آدم‌ربایی به عنوان یک تاکتیک در خاورمیانه و مخصوصاً در عراق استفاده می‌کرد. این گروه تروریستی هر بار که شهری را تصرف می‌کرد، ابتدا کودکان و زنان آن شهر را می‌دزدید و به خدمت می‌گرفت. مثلاً داعش در عراق صدها کودک را ربود و از آن‌ها به عنوان برده یا عامل انتحاری استفاده کرد. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که داعش از این کودکان به عنوان سپر انسانی در مقابل نیروهای عراقی استفاده کرده است. ضمناً داعش چندین بار در حملاتی که به کشور سوریه داشته، کودکان سوری را به‌صورت گروهی ربوده و در مکان‌های نامشخصی به عنوان برده نگهداری کرده است. این کودکان معمولاً در اردوگاه‌های نظامی آموزش‌های عجیب و غریب نظامی می‌دیدند و توسط نیروهای داعش شست‌وشوی مغزی می‌شدند. به جز این، در چند ماه گذشته گزارش‌هایی از آدم‌ربایی‌های خاموش داعش در عراق منتشر شده است. ظاهراً اعضای گروهک تروریستی داعش این بار برای تأمین هزینه‌های خود دست به آدم‌ربایی می‌زدند. این گروه افراد مشخصی را در بعضی از استان‌های عراق می‌دزدیدند و برای آزادی این افراد از بستگانشان باج می‌گرفتند. در اقدامی دیگر نیز داعش خلاقیت به خرج داده و یگان موتوری ویژه‌ای برای آدم‌ربایی در عراق تشکیل داده است؛ یگانی که به‌آسانی توانسته با کارهایش در بین مردم ایجاد ترس و وحشت کند.

طرفداران گوش‌به‌فرمان
با وجود این پیشینة کثیف، به هر حال این اولین باری است که داعش علناً از طرفداران خود خواسته که کودکان انگلیسی را بربایند. این موضوعی است که نمی‌توان سرسری از آن گذشت و می‌تواند برای کودکان انگلیسی یک تهدید واقعی باشد. به گفته کارشناسان، تا به حال هر زمان که این گروه درخواست مشخصی از طرفداران خود در غرب داشته است، آن‌ها به سرعت آن را انجام داده‌اند. آن‌طور که در خبرها آمده است، در گذشته هر بار که داعش به طور مستقیم و از طرفدارانش درخواست خاصی داشته، خیلی فوری اقدامات مشابه آن اتفاق افتاده است. برای مثال حملات «گرگ‌های تنها»ی داعش در اروپا و زیرگرفتن با خودرو و حمله با چاقو، نتیجة درخواست این گروه در ماهنامه «رومیاه» از طرفدارانش بود. این بار داعش در مقاله‌ای در این نشریه با اعلام اینکه «اگر یک داعشی غیرمسلمانان یا کودکان آن‌ها را برباید یا به هر طریقی بر آن‌ها تسلط یابد، جان و مال و ناموس کافران متعلق به آن‌هاست»، از طرفدارانش که مقیم کشورهای غربی هستند، درخواست کرده که به آن‌ها برای تأمین هزینه‌های مالی کمک کنند. تروریست‌های داعش در این مقاله از کسانی که «مقیم سرزمین کفار (غیرمسلمانان) هستند، خواستند تا اموال آن‌ها (غیرمسلمانان) را برای تأمین مالی تروریسم سرقت کنند». جالب آنکه در این مقاله آمده است که با انجام این سرقت‌ها، طرفداران داعش روحیه پیدا کرده و برای کارهای بزرگ‌تر از سرقت آماده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.