زاهدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای کلپورگان شهرستان سراوان در جنوب شرق استان آماده ثبت جهانی به عنوان نخستین روستای جهانی صنایع دستی است.

«کلپورگان» سیستان وبلوچستان آماده ثبت جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: شورای جهانی صنایع دستی هر ساله نامزدهای مختلف را برای معرفی به عنوان شهر و روستای جهانی می پذیرد.

وی افزود: امسال در نشستی به میزبانی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامزدهای مختلف از کشور برای معرفی به عنوان روستا و شهر جهانی صنایع دستی مطرح شدند.

وی ادامه داد: با اجماع نظرات و بدون رای مخالف در پایان این نشست روستای کلپورگان سیستان و بلوچستان به عنوان نامزد ایران برای معرفی به شورای جهانی صنایع دستی انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هفته آینده ارزیاب های شورای جهانی صنایع دستی وارد سیستان و بلوچستان می شوند تا ظرفیت های روستای کلپورگان برای جهانی شدن را مورد ارزیابی قرار دهند.

مشتاق گوهری افزود: در صورت تایید شورای جهانی صنایع دستی روستای کلپورگان بعد از شهرسوخته و کویر لوت به عنوان سومین اثر سیستان و بلوچستان ثبت جهانی می شود.

وی گفت: هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و باستانی سیستان و بلوچستان تاکنون ثبت ملی و ۲ اثر شهر سوخته و کویر لوت ثبت جهانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.