بندرعباس- امام جمعه بندرعباس گفت: امام صادق(ع) تنها مطعلق به شیعه و اسلام نیست و ایشان فخر جامعه علمی در طول تاریخ است.

امام صادق(ع) فخر جامعه علمی در طول تاریخ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» با بیان اینکه اهل سنت از قدیم الایام شافعی مذهب بودند، اظهار کرد: فتوای روحانیون باید بر مبنای مذهب امام شافعی باشد چرا که مردم روحانیون را حجت بین خود و دین میدانند و به انها اعتماد دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به آزاد سازی موصل عراق گفت: آزاد سازی موصل، پیروزی شیعه و اهل سنت بر داعش بود.

وحدت در کشور مدیون تیزهوشی روحانیون شیعه و سنی است

سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز در این مراسم با اشاره به ابعاد وحدتی شخصیت امام راحل تصریح کرد: امام بزرگترین منادی وحدت اسلامی بود.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی در کشور گفت: این وحدت مدیون تیزهوشی و اخلاص روحانیون شیعه و اهل سنت و عمل درست به آموزه های دین است و از این پس نیز علما و روحانیون باید با آگاهی بخشی مانع ایجاد اختلاف و دودستگی شوند.

در پایان مراسم احکام مسئولیت مدیران برخی از مدارس توسط نماینده ولی فقیه در هرمزگان، قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، دکتر یوسفی راد معاونت آموزشی و پژوهشی دبیرخانه شورای برنامه مدارس علوم دینی اهل کشور، شیخ خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و شیخ امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.