روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که ایران و آمریکا در حال حرکت به سوی بحران هستند.

ایران و آمریکا به سمت بحران حرکت می کنند

به گزارش قدس آنلاین،  روز دوشنبه، روز سختی برای «دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود. در سنای آمریکا علیرغم تلاش جمهوری خواهان  برای لغو اوباماکِر، این طرح با شکست روبه رو شد و از طرفی کاخ سفید با بی میلی پایبندی ایران به توافق هسته ای که در دولت اوباما امضا شده بود را تایید کرد.

این دومین باری است که کابینه ترامپ این پایبندی را تایید میکند، اما این بار با ملاحظاتی از جمله بیشتر شدن فشار تحریم ها، این اقدام صورت گرفت.

این گزارش ادامه می دهد که ایران هنوز اولین تهدید ژئوپلتیک ترامپ است. ترامپ که در از بین بردن تک تک کارهای دولت باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا بسیار مصمم است، بارها این توافق را به عنوان تسلیم در برابر جمهوری اسلامی می خواند.

 تنها اتفاق به یادماندنی در دورانی که مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا بود، بیانیه مشکوک وی در مورد اینکه ایران را رسما مورد توجه قرار دادیم، بود. ترامپ در عربستان سعودی به عنوان اولین سفر خارجی خود در سمت ریاست جمهوری موضع ریاض درخصوص خاورمیانه را تایید کرد که انزجار از تهران بیشترین سهم در این موضع را دارد.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش می نویسد در حالی که ترامپ در کسوت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کنار زدن توافق هسته‌ای صحبت می کرد، کابینه اش وادار به کنار گذاشتن این توافق شده است. البته همچنان اینگونه به نظر می رسد که ترامپ مایل به کنار زدن این توافق باشد.  

این گزارش می گوید که ترامپ در نشست ناتو برای متقاعد کردن شرکای اروپایی اش در جهت توقف معاملات اقتصادی و تجاری با ایران تلاش کرد، که این اقدام، خود از مصادیق نقض برجام است، چرا که تصریح می‌کند همه طرف‌ها از هر سیاستی که به تعاملات اقتصادی ایران صدمه بزند، خودداری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.