زاهدان-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هفت و نیم میلیون هکتار نهال کاری و بوته کاری برای مبارزه با پدیده گرد و غبار در سراسر کشور انجام می شود.

۷/۵ میلیون هکتار نهال کاری برای مبارزه با گردوغبار در کشور انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری،اسماعیل نجار چهارشنبه شب در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از هفت و نیم میلیون هکتار نهال کاری در کانون های بحرانی گرد و غبار قرار دارد.

وی افزود: قانون گذار به دولت اجازه داده سه درصد برای پیشگیری و ۲ درصد برای مقابله با بحران از سر جمع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استانها برداشت و در این محل ها هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد:امسال قانون گذار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ برای بیمه کشاورزی در اختیار صندوق کشاورزی قرار داده است.

نجار افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال برای آب های ژرف در استان در نظر گرفته شده است که وجود آب های ژرف در سیستان و بلوچستان نوید دهنده آینده ای بهتر در این استان است.

وی عنوان کرد: ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستایی این شهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان که واحدهای مسکونی آنان در سیل اخیر آسیب دیده پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد:این تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، ۵۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون ریال کمک معیشتی به هر یک از واحدهای روستایی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر ایرانشهر پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین به خسارت دیدگان شهری کمکهای خاصی شامل ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد، ۶۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون ریال کمک معیشتی پرداخت می شود.

وی اذعان داشت:تلاش های به موقع نیروهای امدادی ایرانشهر و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان سبب شد تا با وجود شدت سیلاب اخیر خسارت زیادی به این منطقه وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور تا کنون برای بررسی مشکلات سیستان و بلوچستان کوتاهی نکرده و به موقع در کوتاهترین زمان پیگیری های لازم را انجام داده است عنوان کرد: گرد و غبار مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی برای شماری از استانهای کشور به وجود آورده است‌ و برخی از استانها گرد و غبار و خشکسالی مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورد.

وی افزود: تمام منازل مسکونی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاها و شهرهای کشور بیمه شده است که برای این کار ۷۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.