مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگترین انحرافی که امت پیامبر(ص) بعد از ایشان گرفتار آن شد انحراف از رهبری بود، گفت: امام صادق(ع) انحراف ایجاد شده در مسیر رهبری و تفکر اسلامی را اصلاح کردند.

امام صادق(ع) انحراف ایجاد شده در مسیر رهبری و تفکر اسلامی را اصلاح کردند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در پایان مراسم اجتماع عظیم مکتب جعفری در سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد:‌ بزرگترین انحرافی که امت پیامبر(ص) بعد از ایشان گرفتار آن شد انحراف از رهبری بود. مردم تصور کردند همه آنچه می خواهند در قرآن هست و حاکمیت جامعه را به هر فردی که دوست دارند بدهند. این موجب شد مسیر رهبری از خط امامت جدا شود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: امام صادق(ع) کوشید این مسیر انحرافی را اصلاح نموده و جامعه را به مسیر اصلی خود برگرداند. در نتیجه این تلاشها و خدمات آن امام همام و گشایش سفره فکری و اندیشه ای اسلام مردم آن زمان دریافتند که اسلام تز قدرت و کشورگشایی نیست و مبنای تسلط بر اندیشه انسانها را ندارد بلکه تز فکری، اندیشه ای و تغذیه کامل روح و جان انسانهاست و بزرگترین اقدام امام انقلاب و تحولی بود که در تفکر مردم ایجاد نمود.
وی گفت: مسلمانان دریافتند یک مبدا تغذیه فکری به عنوان امام و جانشین پیامبر(ص) نیاز دارند و از این رو مبنای عمل ما در دنیا آن است که هر رهبری سیاسی جدا از وحی و امامت، طاغوت است و نباید زیر بار آن رفت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مشکلی که امروز ما با برخی از جریانهای سیاسی داریم روح این ‌تفکر است و رقابت ما در این نیست که چه کسی وزیر و وکیل شود یا رقابت بر سر قدرت نیست بلکه اختلاف ما بر اصل مبنایی است. معتقدیم که مدیریت امت اسلامی و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد در این صورت مدیریت وابسته به وحی است.
وی ادامه داد: اما اگر فقط مساله مدیریت امور شکم، شهوت، امنیت و جان مردم باشد و بخواهد فقط این‌ امور را بپردازد حکومت طاغوت می شود و برای چنین حکومتی حقی وجود ندارد و حقی برای آن قایل نیستیم.
آیت الله علم الهدی گفت: رهبری که وابسته به مقام عصمت و ولایت باشد برای جامعه اسلامی قابل قبول است.
وی به گذشت هزار و ۱۸۰ سال از غیبت ولی عصر(عج) اشاره و بیان کرد: در تمام این سالها یک پیام برای ما داشته اند که رهبری امت و جامعه اسلامی در زمان غیبت ایشان به حجتشان مرجع تقلید جامع الشرایط سپرده شده تا بتواند حکم‌ الهی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و غیره در جامعه داشته باشد و غیر این مبنایی انحرافی از نظر مکتب اسلام است.
امام جمعه مشهد افزود: هیچ جمع و منتخبی از مردم نمی تواند امور و حکومت را جز در سایه رهبری مرامی و نظارت و ولایت او اداره و عمل کند.
وی ادامه داد: در زمان امام صادق(ع) نیز خلافت امویان و عباسیان تلاش زیادی کرد تا رهبری وحی و الهی را به حاشیه بزند اما امام صادق(ع) آن را احیا کرد و وقتی اینگونه دیدند تلاش کردند امام را به هر شیوه ای حذف کنند. نخست اقدام به ترور شخصیت امام کردند تا کار حذف حضرت برایشان سهلتر شود.
آیت الله علم الهدی گفت: امروز نیز یک توطئه استکباری که توسط عناصر نفاق در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شکل گرفته مساله ترور شخصیت قبل از ترور شخص است تا هیبت و صلابت افراد را شکسته و با جنگ روانی، استهزا و مسخره کردن او را ترور شخصیت کنند. این ‌توطئه ها وقتی مردم هوشیار و بیدار باشند راه به جایی نمی برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.