وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به دستگیری فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه، چرخش سیاست برلین در قبال آنکارا را اعلام کرده و از شهروندان خود خواست در سفر به این کشور جوانب احتیاط را رعایت کنند.

آلمان شهروندان خود را به رعایت احتیاط در سفر به ترکیه توصیه کرد

به گزارش قدس آنلاین، بعد از بازداشت چند فعال حقوق بشر در ترکیه که در بین آن ها یک تبعه آلمانی هم وجود داشت مناقشات بین آلمان و ترکیه تشدید شده است.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان که به دلیل تحولات اخیر روز گذشته مرخصی خود را لغو کرده و به برلین بازگشت امروز (پنج شنبه) در وزارت امور خارجه در برلین موضع گیری جدید و چرخش سیاست دولت آلمان در برابر دولت ترکیه را اعلام کرد و تاکید کرد که در این باره با صدر اعظم آلمان هم به توافق رسیده است.

گابریل اعلام کرد که دستگیری "پیتر اشتویتنر"، فعال حقوق بشر آلمان در ترکیه نشان داد که ما باید هشدارهای امنیتی و سفر خود را با هم منطبق کنیم. بنابراین در وب سایت وزارت امور خارجه آلمان همه مسافران آلمانی برای سفر به ترکیه به احتیاط بیشتر فراخوانده شده اند.

گابریل اعلام کرده است که ما دیگر نمی توانیم مانند سابق به این روال ادامه دهیم. علاوه بر این باید وام های سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و همچنین کمک های اروپا به ترکیه برای عضویت در این اتحادیه مورد باز نگری قرار گیرد.

وی دستگیری فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه را یک اقدام به خوبی و از قبل برنامه ریزی شده از طرف دولت ترکیه دانسته و اتهامات حمایت از تروریسم به وی را بی دلیل و دور از ذهن ارزیابی کرد. گابریل همچنین گفت 9 آلمانی بازداشت شده دیگر در ترکیه نیز بدون دلیل زندانی شده اند. این اقدامات قابل تحمل نیست.

روز گذشته نیز  وزارت امور خارجه آلمان سفیر ترکیه در آلمان را به وزارت امور خارجه فراخواند.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز اعلام کرده است که برلین و  شخص صدر اعظم بازداشت فعال حقوق بشر آلمانی را شدیدا محکوم می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.