رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی برای آحاد جامعه است اما برخی به دلیل شرایط خاص از خدماتی محروم می شوند، گفت: کودکان باید در هر شرایطی از این خدمات بهره مند باشند.

کودکان در هر شرایطی باید از خدمات اجتماعی بهره مند شوند

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از خانه کودک‌سرای مهر در شهرستان اشکذر اظهار داشت: در جامعه ما بنا به دلایل مختلف تعدادی از کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست شده اند و در شرایط خاص زندگی می کنند.

وی عنوان کرد: این امر یک مسئله در جامعه امروز است و توجه به این کودکان از وظایف آحاد جامعه است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه کودکان باید در هر شرایطی از خدمات اجتماعی بهره مند شوند، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما برخی کودکان به دلیل آسیب های اجتماعی متعدد از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم شده اند.

محسنی بندپی از این امر به عنوان یک نابرابری اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: نابرابری ها سبب شده برخی مسئولیت های افراد نظیر مسئولیت والدین و ... به دولت سپرده شود.

وی تصریح کرد: دولت نیز با توجه به منابع محدودی که در اختیار دارد و با توجه به سازمانهایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و ... خدمات متعدد و متنوعی ارائه می دهد اما نیاز به مشارکت خیران وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ خیرمندی بیش از پیش در جامعه ما نهادینه شود و مردم در قالب تشکل های مردم نهاد و سمن ها وارد عمل شوند و به دولت برای خدمت رسانی به اقشار خاص و آسیب دیده جامعه کمک کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه ترویج خیر جمعی می تواند بسیار کارگشا باشد، ادامه داد: خیر جمعی یکی از نیازها امروز جامعه ما است و به طور قطع اگر در جامعه رواج یابد بسیاری از مشکلات برطرف می شود بر این اساس با توجه به اهمیتی که خیر جمعی و مشارکت مردمی دارد، می توان از آن به عنوان دارویی اجتناب ناپذیر در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه یاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.