وزارت خارجه ترکیه اظهارات مقام‌های آلمانی در ارتباط با بازداشت ۶ فعال حقوق بشری از جمله یک شهروند آلمانی را غیرقابل قبول ارزیابی کرده است.

ترکیه اظهارات مقام‌های آلمانی درباره بازداشت فعالان را غیرقابل قبول خواند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور حارجه ترکیه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات مقام های آلمانی درباره بازداشت ۶ فعال خقوق بشر از جمله یک شهروند آلمانی، غیرقابل قبول است و دحالت در امور قضایی ترکیه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش آلمان خواستار متوقف شدن کمک های اتحادیه اروپا به ترکیه شده است، پس از آنکه سفیر خود در آنکارا را به نشانه اعتراض نسبت به بازداشت شش فعال حقوق بشر به برلین فراخوانده است.

مقام های آنکارا عادل ایسر مدیر عفو بین الملل در ترکیه را به همراه ۷ فعال خقوق بشر ترکیه و چند فعال خقوق بشر آلمانی و سوئدی در جریان برگزاری یک کنفرانس در هتلی در نزدیکی استانبول بازداشت کردند.

عفو بین الملل ضمن مخالفت شدید با بازداشت های خودسرانه مقام های ترکیه، خواستار آزادی فوری این افراد شده است.

پیتر استودنر شهروند آلمانی نیز در بین بازداشت شدگان است و قرار است به اتهام فعالیت های تروریستی محاکمه شود. برلین اتهامات مطرح شده را بی پایه و اساس ارزیابی کرده است.

این مساله موجب تشدید تنش در روابط آلمان و ترکیه شده است. وزارت خارحه ترکیه اعلام کرد: این اظهارات، دخالت مستقیم در امور قضایی ترکیه به شمار می رود. این اظهارات بار دیگر استانداردهای دوگانه در اظهارات مقام های آلمانی را در رویکرد خود در زمینه اجرای قانون نشان می دهد.

طی یک سال گذشته ترکیه بیش از ۵۰ هزار نفر را بازداشت کرده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر دیگر را از کار برکنار یا تعلیق کرده است.

دولت ترکیه بر این باور است که پاکسازی و تصفیه برای مقابله با چالش های امنیتی کاملا لازم و ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.