وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرشخصی در هر مسندی که وجود دارد، باید از این سرمایه ملی حمایت کند.

کشف میرزاخانی‌ها هنر است/ لزوم حمایت مدیران از سرمایه های ملی

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید نخبگانی که در قید حیات هستند ولی گمنام هستند را بشناسیم گفت: متأسفیم از اینکه یکی از بهترین نابغه‌های جهان در علم ریاضی به دلیل بیماری شایع زنان را از دست دادیم.

وی ادامه داد: پروفسور میرزاخانی در مهد علم، فناوری، مراقبت و سلامت بود ولی در این رده هم به دلیل کم‌توجهی در نیمه عمر، همه علاقمندان به علم دانش در سراسر جهان به ویژه ایرانیان را متأثر کرد.

وزیر بهداشت افزود: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در بین ما استعدادهای برتری وجود دارند که می‌توانند نه تنها به ایران، بلکه به سراسر جهان خدمت کنند.

هاشمی تصریح کرد: هنر در کشف این افراد است و امیدوارم هنرمندانی در کشور باشند که بتوانند امثال مریم میرزاخانی را کشف کنند.

وی با بیان اینکه این افراد باید زمینه رشد استعدادها را فراهم کنند، گفت: باید مراقب باشیم عزیزانی که در قید حیات بوده و هستند را بشناسیم و حمایت کنیم.

هاشمی خطاب به مسئولین گفت: هر شخصی در هر مسندی که وجود دارد، باید از این سرمایه ملی حمایت کند که البته منظور من بیشتر مدیران ارشد هستند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گمانه‌زنی‌ها بر ترور بیولوژیک پروفسور میرزاخانی است، گفت: این شخصیت در وهله اول متعلق به خانواده‌اش است و اگر موضوعی مطرح باشد، آنها دنبال می‌کنند؛ بنابراین من به شخصه اجازه هیچ اظهارنظری در این زمینه ندارم، زیرا اطلاعاتی ندارم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم در این خصوص گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نکنند و به اصل مصیبت که از دست دادن این عزیز است، توجه کنند و بقیه مسائل به خانواده میرزاخانی مربوط است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.