معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی بیمه صندوق هنر شده اند.

شمار بیمه‌شدگان صندوق هنر در کشور به ۳۰ هزارنفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر کاراندیش بعدازظهر پنج شنبه در بازدید از ظرفیت های فرهنگی تویسرکان و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی در راستای رفع مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه صورت گرفته است، گفت: تا بهمن سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده صندوق هنر در بین اهالی فرهنگ، هنر، مطبوعات و فعالان قرآنی داشتیم که با پیگیری های که انجام شده و اعتباری که اختصاص داده شد، این تعداد به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست های این وزارتخانه تاکید کرد: حفظ کرامت و امنیت شغلی و افزایش منزلت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از جمله سیاست‌های این وزارتخانه است که با برخی اقدامات مانند امضای تفاهم نامه همکاری میان این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی در تلاش برای تحقق آن ها هستیم.

وی با اشاره به بازدید های امروز از فضاهای فرهنگی شهرستان تویسرکان، گفت: این شهرستان از ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی و هنری برخوردار است و بزرگان و مفاخر بسیاری نیز در دل خود پرورش داده است.

وی اظهار داشت: به دنبال ارائه کمک هایی در زمینه افزایش حمایت ها همچون تجهیز کردن مجتمع فرهنگی این شهرستان به پلاتو، یا ارائه طرح ها و ایجاد تغییراتی در راستای بهره‌مند شدن انجمن های فرهنگی و فضاهای این حوزه هستم کمااینکه پیشنهادت لازم در بررسی و ایجادفضای مناسبی برای ساختمان سینمای جوان هم در نظر گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اختصاص یارانه کتاب و مطبوعات نیز گفت: تا سال ۹۴، یارانه این حوزه ۱۵۰ میلیارد تومان و ثابت بود اما با پیگیری های انجام شده در سال ۹۵ و ۹۶ این اعتبار افزایش پیدا کرد و هم اینک به ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار ۱۰۰ در صد در دو سال گذشته تخصیص داده شد که بین حوزه مطبوعات و فرهنگی وزارتخانه توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.