عضو انجمن فولاد با اشاره به ادامه روند افزایشی قیمت داخلی فولاد، گفت: ایران با ارائه مدارک و همچنین تعهد برای جلوگیری از دامپینگ، مانع از اعمال تعرفه اتحادیه اروپا بر فولاد صادراتی کشور شود.

تداوم افزایش قیمت فولاد داخلی/ دولت مانع اعمال تعرفه اتحادیه اروپا بر صادرات فولاد شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا شهرستانی  در مورد بحث‌های مطرح‌ شده مبنی بر صدور رأی اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه ۲۳ درصدی واردات فولاد از ایران تا ۱۴ مهر ماه اظهار داشت: برای جلوگیری از نهایی شدن این رأی باید وزارت خارجه و سفارت ایران در بلژیک پیگیری‌های لازم را انجام دهند و با ارائه مدارک، مانع از نهایی شدن این رأی شوند.

وی ادامه داد: طرف ایرانی می‌تواند با ارائه مدارک، تعهد دهد که محصولات فولادی را با قیمت‌های بین‌المللی عرضه کند تا این مسئله‌ عاملی بازدارنده برای صدور رأی نهایی اعمال تعرفه واردات فولاد ایران به اروپا شود.

شهرستانی با بیان اینکه یکی از دلایل مطرح‌ شدن بحث اعمال تعرفه برای فولاد صادراتی ایران، تحریم‌ها بوده است افزود: به دلیل اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانستند محصول خود را با قیمت مناسبی صادر کنند. به همین دلیل این محصولات با قیمتی پایین‌تر از نرخ‌های جهانی صادر شده است که البته باید به رکود بازارهای جهانی در آن زمان نیز توجه کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل اعمال تحریم‌ها برخی خریداران، فولاد ایران را تضعیف کردند و در نتیجه ارزان‌فروشی این محصولات اتفاق افتاد.

به گفته وی، اجرای قانون آنتی دمپینگ به ضرر صنعت فولاد ایران خواهد بود و علاوه بر کشورهای اروپایی، چراغ سبزی برای کشورهای دیگر نیز خواهد بود تا فولاد ایران را نخرند.

* ادامه روند رو به رشد قیمت فولاد در کشور

این عضو انجمن فولاد در ادامه با بیان اینکه قیمت محصولات فولادی در کشور رو به‌ افزایش است، گفت: دلیل این مسئله، افزایش تقاضا در داخل نیست، بلکه بالا رفتن قیمت تمام‌ شده مواد اولیه است، به‌ طوری‌ که نرخ مواد اولیه ۵۰ درصد افزایش یافته و قیمت الکترود نیز بیش از ۱۰ برابر شده که این مسئله، رشد قیمت فولاد در داخل را به همراه داشته است.

وی با اشاره به قیمت ۴۵۰ دلاری بیلت چین، گفت: قیمت بیلت ایران حدود ۴۲۰ دلار برای است و در نتیجه نرخ بیلت ایران همچنان زیر قیمت‌های جهانی است.

وی تصریح کرد: قیمت شمش فولاد نیز در داخل از ۱۳۰۰ تومان به ۱۶۰۰ تومان رسیده و هر کیلو میلگرد نیز با قیمت ۱۸۰۰ تومان در بازار داخل عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.