دزفول-عصر پنجشنبه منابع محلی از غرق شدن یک گروه ۱۴ نفره کوهنورد و گردشگر در منطقه چال کندی دزفول هنگام شنا خبر دادند.

جزئیات نجات ۱۷ گردشگر از باتلاق چال کندی دزفول

قدس آنلاین-گروه استان ها- محمدرضایی: از لحظه وقوع این حادثه ابتدا شمار گردشگران ۲۰ نفر عنوان شد، اما سپس این تعداد به ۱۹ نفر رسید و در برخی رسانه‌ها تعداد مفقودان ۶ نفر اعلام شد، اما اکثر مسئولان بر مفقود بودن تنها چهار نفر متفق‌القول بودند.

این افراد که در قالب تور گردشگری از اهواز به دزفول سفر کرده بودند، بعدازظهر پنجشنبه هنگام شنا در منطقه چال کندی در بالادست رودخانه دز دچار حادثه شده و شماری از آن‌ها غرق شدند.
 بنا به گزارش  فوریت‌های پزشکی دزفول تا عصر جمعه، مرگ دو نفر از این افراد را که اجساد آن‌ها پیدا شده، تأیید شد و بر اساس آمار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول پنج نفر از این افراد با تلاش مردم محلی از رودخانه نجات یافته‌اند، اما از سرنوشت هفت نفر دیگر تا صبح جمعه خبری نبود.
گرچه برخی منابع محلی شمار افراد حادثه دیده را ۱۹ نفر اعلام کرده بودند، اما حبیب الله آصفی  فرماندار دزفول ساعت ۱۴ جمعه زنده بودن چهار گردشگر مفقودی را در منطقه چال کندی تأیید کرد.

در همین  حال حاجیان، رئیس هیئت نجات غریق خوزستان گفت: بالگرد برفرازمنطقه برای بیرون کشیدن افراد پیدا شده، اعزام شده و مشکل خاصی برای این افراد وجود ندارد. وی افزود: متأسفانه دو نفر از گردشگران - یک آقا و یک خانم - ۳۰ ساله فوت کردند، اما هنوز شمار دقیق افرادی که سوار قایق بودند، مبهم است و نمی‌توان شمار احتمالی مفقودین را دقیق اعلام کرد.

 بستن آب خروجی سد «دز»

در همین حال حاجیان رئیس هیئت نجات عریق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گردشگر دیگری به نام مریم زنگنه توسط امداد گران نجات پیدا کرد.
وی با بیان اینکه این اقدام پس از دستور کاهش آب رودخانه توسط آب منطقه‌ای خوزستان انجام شده است، افزود: به دلیل حجم بالای آب موجود در روخانه دز و بخصوص منطقه سخت گذر چال کندی امکان تردد راحت قایق و جت اسکی برای نجات سه گردشگر دیگر وجود نداشت و درخواست کردیم که حجم خروجی آب سد کاهش یابد.

علائم حیاتی رضایتبخش گردشگر نجات یافته

همچنین یکی از امدادگران اورژانس خوزستان در باره آخرین وضعیت خاطر نشان کرد: گردشگر نجات یافته ظهر جمعه (مریم زنگنه) با علائم حیاتی رضایتبخش به بیمارستان شهید گنجویان دزفول منتقل شده و حال بقیه افراد مصدوم خوب است.

بر اساس آخرین گزارش سه گردشگر مفقود شده دیگر در منطقه چال کندی دزفول زنده پیدا شدند. ظهر دیروز با پرواز تجسس بالگرد هلال احمر چهار گردشگر مفقود شده در محوطه‌های صخره‌ای و باتلاقی اطراف پیدا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.