رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را در سال های اخیر می کرد به کار گرفت تا شرایط را به گونه ای جلوه دهد که مسلمانان ساکن این بخش از فلسطین این رژیم را کاملا به رسمیت می شمارند و با اصل آن مشکلی ندارند. همچنین رفتارها و مواضع محمود عباس به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دال بر همین موضوع بود، عملیات استشهادی ۳ جوان فلسطینی در صحن اصلی مسجد الاقصی نشان داد هنوز هم روحیه مبارزه طلبی و حق گرایی در میان مسلمانان این طرف مرز نیز نخشکیده است.

 به گزارش قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را در سال های اخیر می کرد به کار گرفت تا شرایط را به گونه ای جلوه دهد که مسلمانان ساکن این بخش از فلسطین این رژیم را کاملا به رسمیت می شمارند و با اصل آن مشکلی ندارند. همچنین رفتارها و مواضع محمود عباس به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دال بر همین موضوع بود، عملیات استشهادی ۳ جوان فلسطینی در صحن اصلی مسجد الاقصی نشان داد هنوز هم روحیه مبارزه طلبی و حق گرایی در میان مسلمانان این طرف مرز نیز نخشکیده است. هنوز هم رژیم صهیونیستی باید با کابوس «انتفاضه ای جدید» شبها را سر کند. اما آنچه از هر چیزی مهم تر است واکنش های همه گیر مسلمانان در نقاط مختلف جهان اسلام بوده است. از واکنش هایی منفی عجیب برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گرفت تا تظاهرات حمایت آمیز کشورهای مسلمان جنوب شرق اسیا. همه وهمه یه نکته را به ذهن متبادر می سازد و آن اینکه آرمان فلسطین هنوز زنده است. بر همین اساس «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» جمعه گذشته را «روز خشم» نامید و همه مسلمانان جهان را به برپایی تظاهرات گسترده دعوت کرد

ممانعت پلیس اسرائیل از ورود مردان زیر ۵۰ سال به «مسجد الاقصی»

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای برگزاری نماز جمعه مردان مسلمان زیر ۵۰ سال اجازه ورود به «مسجد الاقصی» را ندارند.رژیم صهیونیستی بیش از ۲ هزار پلیس و نیروی امنیتی را در شهر «قدس» اشغالی مستقر و از ورود اتوبوس‌های حامل نمازگزاران به شهر «قدس» اشغالی جلوگیری کرد.کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز که به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تشکیل شده بود، تصمیم گرفت ردیاب‌های فلزی در ورودی‌های مسجد الاقصی باقی بماند.این رژیم همچنین به پلیس اختیار تام داد هر نوع اقدامی که برای حفظ امنیت اسرائیلی‌ها لازم دید، بدون تعلل انجام دهد.

فریاد یمنی ها بر سر صهیونیست ها

 المیادین در گزارشی نوشت، هزاران نفر از مردم یمن ظهر روز جمعه حملات شدید رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند. «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت گرامیداشت سالروز «فریا بر سر استکبار» از ملت یمن خواست تا امروز برای همبستگی با مسجدالاقصی و فلسطین تظاهرات کنند.رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگر در معرض خطر قرار دارد.

بازداشت ۲۰ فلسطینی در قدس

همچنین در همین جمعه (دیروز) نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۰ فلسطینی را در قدس اشغالی بازداشت کردند که چند تن از اعضای ارشد فتح هم در بین آنها هستند.بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، رژیم صهیونیستی این افراد را به اتهام تحریک مردم برای اعتراض در وضعیت کنونی مسجدالاقصی دستگیر کرد.مجروحیت دهها تن در درگیری‌های شب گذشته در درگیری‌های شب گذشته قدس دهها فلسطینی از جمله خطیب مسجدالاقصی زخمی شدند.در درگیری‌هایی که میان نمازگزاران و پلیس رژیم صهیونیستی در «باب‌الاسباط و باب‌حطه» رخ داد ۳۴ فلسطینی از جمله شیخ «عکرمه صبری» از خطبای مسجدالاقصی زخمی شدند.

تظاهرات هزارن نفری در مالزی و اعلام حمایت از مسجدالاقصی

هزاران نفر در مالزی پس از نماز جمعه دست به تظاهرات گسترده در اعلام حمایت از مسجدالاقصی زدند.بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، «زاهد حمیدی» معاون نخست‌وزیر مالزی نیز در این تظاهرات که در نزدیکی سفارت آمریکا انجام شد، شرکت داشت.حمیدی از تمامی شرکت‌کنندگان در این تظاهرات قدردانی کرد تا اینگونه موضع دولت خود در قبال مسجدالاقصی و اقدامات رژیم صهیونیستی را اعلام کند.شرکت‌کنندگان پرچم‌های فلسطین و پلاکارت‌هایی در دست داشتند که جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش‌هایش برای تسلط بر مسجدالاقصی را محکوم می‌کرد.این تظاهرات در راستای جمعه خشم و دعوت گروه‌های فلسطینی برای برگزاری تظاهرات گسترده در فلسطین و کشورهای اسلامی انجام شد.

چرا سران عربی و اسلامی برای مسجد الأقصی نشستی برگزار نمی کنند؟

همچنین شبکه المیادین در گزارشی خبر داد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در نمازجمعه شهر قدس در مسجد العمری واقع در نوار غزه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی تصریح کرد: امروز با تمام روزها در زندگی ما و در نبرد برای مسجدالاقصی و قدس تفاوت دارد. ما در راه آزادسازی قدس و مسجد الاقصی و بازگرداندن آن به آغوش جهان اسلام و عرب حرکت می کنیم. ما امروز در برابر اشغالگران فریاد می زنیم و تاکید می کنیم که نقشه های شما به نتیجه نمی رسد و شکست خواهد خورد و ما باقی خواهیم ماند.

وی همچنین اظهار داشت: درب های الکترونیکی و دوربین ها توهین به مسجد الاقصی است. نشست های سران عربی و اسلامی برای یاری مسجد الاقصی کجاست؟ نبرد قدس دستاوردهای بسیاری را در پی داشت و به نفع مردم ما و مقاومت به پایان خواهد رسید. ما همانند مردم قدس مخالف ورود به مسجد الاقصی از طریق درب های الکترونیکی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.