۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 549267

ظرفیت آستان قدس رضوی و تولیت صالح آن، ظرفیت عظیمی است که می‌تواند بستری برای فتح دیگر ظرفیت‌های اسلام از جمله بستری برای اقناع افکار عمومی و ایجاد عزم همگانی برای آزادی بیت‌المقدس از دست رژیم خون‌خوار صهیونیستی و حل مسئله فلسطین باشد.

از آستان قدس تا بیت‌المقدس

به گزارش قدس آنلاین، بیش از یک سال پیش در صدور حکمی مهم، مأموریتی در سطح فراملی و ملی برای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، برخی این حکم را به فرمان آزادی خرمشهرهای اجتماعی و فرهنگی در عرصه داخلی و خارجی از مسیر محرومیت‌زدایی و کار فرهنگی تعبیر کردند

بیش از یک سال پیش در صدور حکمی مهم، مأموریتی در سطح فراملی و ملی برای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، برخی این حکم را به فرمان آزادی خرمشهرهای اجتماعی و فرهنگی در عرصه داخلی و خارجی از مسیر محرومیت‌زدایی و کار فرهنگی تعبیر کردند و این در سایه حاکم شدن دولتی کُند، کسل، بی‌توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، مسیر روشنی را پیش روی جبهه انقلاب و دوستداران تحقق اهداف اسلامی و آرمان‌های امام راحل(ره) قرار داد و نور امیدی در قلب همه مؤمنین به حرکت انقلاب اسلامی تابیده شد.

*محرومیت‌زدایی؛ شاه بیت فرمان هفت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب

آن چیزی که مورد توجه در مسائل اجتماعی داخلی و انسجام بخش به جبهه انقلاب گردید بحث محرومیت‌زدایی در این حکم بوده و هست که در بند ۲و۳ آن آمده:

«بند دوم: خدمت به زائران آن بارگاه مقدس به‌ویژه ضعفاء و نیازمندان را از رؤوس برنامه‌های خود قرار دهید.»
«بند سوم: خدمت به مجاوران و بویژه مستمندان و مستضعفان وظیفه دیگری است که شایسته است به آن اهتمام ورزید.»

در بندهای دیگر رسیدگی به محرومان و مستضعفانی که در سراسر کشور مجاورت با موقوفات آستان مقدس امام رضا(ع) را دارند اشاره می‌کنند.

درگام اول تحقق این مأموریت، قرار دادن آستان قدس رضوی در مسیر محرومیت‌زدایی توسط حجت‌الاسلام رئیسی با اقبال عمومی روبه‌رو شد تا جایی که دعوت از ایشان توسط گروه‌های مختلف از خواص و عامه جامعه برای اداره کشور با رویکرد توجه به محرومین شکل گرفت و در نهایت پای ایشان را به حسب تکلیف به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری باز کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی وارد این کار زار شد و به حق با رعایت مبانی و اصول اخلاق اسلامی به رقابت پرداخت و به‌عنوان چهره‌ای انقلابی که مودی به آداب است ظهور و بروز کرد، گرچه به دلایل مختلف از جمله عدم پایبندی رقیب به اصول و مبانی نتیجه را واگذار کرد ولی با ادای تکلیف و همراهی و همیاری جبهه مؤمن انقلاب رأی منسجم، خالص و معناداری را به دست آورد.

اما ایشان در این ۱۶ میلیون رأی هم توقف نداشت و با دو قطبی سازی مردم به معنای ۲۴ میلیون و   ۱۶ میلیون در تحلیلی که ارائه داد مخالفت کرد و توجه و تأکید بر همه ملت ایران دارد و مردم عزیز نیز با محرومیت زدایی و خدمت رسانی ایشان همراه هستند.

از طرفی در خطیرترین لحظاتی که دیگران برای کسب قدرت حاضر به هرکار بی‌مبنایی اعم از دروغ، تهمت، نیرنگ، پشت کردن به ارزش‌ها و زیر سؤال بردن نقاط قوت انقلاب اسلامی از هر کار ناپسندی فروگذار نکردند، حجت‌الاسلام رئیسی نشان داد حاضر نیست به هر وسیله و روش بر مسند قدرت بنشیند و این خود درس بزرگی در این مقطع تاریخی کشور بود که می‌تواند تقویت کننده و بستر ساز حکومت صالحین باشد و این از سرمایه‌های معنوی و مادی ادامه حرکت انقلاب اسلامی است لذا همه موظفیم پرشتاب‌تر از گذشته برای پیشبرد حرکت‌های اجتماعی، مسیر محرومیت زدایی را دنبال کنیم تا شاهد ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در کشور باشیم.

*نقش آفرینی آستان قدس رضوی در جهان اسلام

اما افق این حکم و هدفی که ولی امر مسلمین از صدور آن دنبال می‌کنند که در بند بند این حکم به وضوح دیده می‌شود فراتر از این است، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بند ۴ این حکم فرمودند: «آستان قدس رضوی ظرفیت عظیم فرهنگی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند. شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی، بیشترین بهره از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) گرفته شود.»

تعبیر «جهان اسلام» در این بند از حکم، نگاهی فراملی را حاکم می‌کند و در نگاه فراملی با دید جهان اسلام اولویت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد. اگر به بیانات مقام معظم رهبری مراجعه کنیم اولویت در جهان اسلام را مسأله فلسطین می‌دانند و می‌فرمایند: «مسئله فلسطین مسئله اصلی دنیای اسلام است. ۵/۴/۱۳۹۶»

مقام معظم رهبری بارها و بارها مسئله فلسطین را که چیزی جز حذف اسرائیل در آن نهفته نیست گوشزد می‌فرمایند و این هم آرمان بر زمین مانده امام راحل(ره) و هم مانعی از موانع ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

به این نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کنید: «امروز همه دنیای اسلام ‌باید قضیه فلسطین را قضیه خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می‌گشاید. ۲۵/۱/۱۳۸۵»

لذا علاوه بر پررنگ کردن حرکت عظیم اجتماعی محرومیت زدائی، وظیفه پیشبرد کارهای فکری و فرهنگی برای حل مسئله فلسطین و آماده نمودن افکار عمومی و جهان اسلام برای این امر مهم و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) وظیفه خطیر و سنگینی است که نه تنها بر دوش تولیت آستان قدس رضوی بلکه بر دوش همه دوستداران و دلسوزان انقلاب اسلامی نیز هست.

ظرفیت آستان قدس رضوی و تولیت صالح آن، ظرفیت عظیمی است که می‌تواند بستری برای فتح دیگر ظرفیت‌های اسلام از جمله بستری برای اقناع افکار عمومی و ایجاد عزم همگانی برای آزادی بیت‌المقدس و اراضی اشغالی قدس از دست رژیم خون‌خوار صهیونیستی و حل مسئله فلسطین باشد.

لذا توجه به مسئله فلسطین به عنوان کلید رمز آلود فرج امت اسلامی در جهان اسلام و مشارکت در امر محرومیت زدایی در عرصه داخلی، ۲ اولویت بسیار مهم پیش روی جبهه انقلاب است که باید به آن اهتمام ورزید.

البته این به شرطی است که جبهه مؤمن انقلاب در پیچ و خم انتخاباتی که گذشت در حواشی و آسیب شناسی آن متوقف نشود، توقع است جبهه انقلاب از سراسر کشور برای تحقق حکم ولی امر مسلمین به یاری حجت‌الاسلام رئیسی و آستان قدس بشتابد و فرمان «آتش به اختیار» را درقبال این حکم متجلی نمایند و دراین صورت است که نصر من الله و فتح قریب. صبح پیروزی نزدیک است ان‌شاءالله...

*مدیر عامل مؤسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.