۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 549286

ضرورت تحول در تیم اقتصادی دولت

سید حسن حسینی شاهرودی

انتخاب تیم اقتصــادی در دولت دوازدهم یکی از مهم ترین دغدغه های مردم، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است، زیرا ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت یازدهم سدی بر ســر راه برنامه های دولــت در زمینه حل مشکلات اقتصادی بود.

ضرورت تحول در تیم اقتصادی دولت

قدس آنلاین - اولویت اصلی و اساسی کشور طبق فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد است. به گونه‌ای که  همه نامزدهای ریاست جمهوری و بخصوص دکتر روحانی در انتخابات اخیر نیز برنامه اصلی خودش را بر این موضوع متمرکز کرده بود. بنابراین عزم جدی در حوزه اقتصاد، ‌ ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم باید در دولت دوازدهم شکل بگیرد.
از این رو، انتخاب تیم اقتصادی در دولت دوازدهم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است، زیرا ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت یازدهم سدی بر سر راه برنامه‌های دولت در زمینه حل مشکلات اقتصادی بود.
بنابراین مردم منتظر دگرگونی در تیم اقتصادی دولت دوازدهم هستند تا بر اساس نیازهای جامعه، افراد کارآمدتر سکان تیم اقتصادی دولت را به دست گیرند.
بدون تردید دولت یازدهم کاستی هایی در چینش وزیران اقتصادی داشت که همین موجب شد آن گونه که باید و شاید نتواند با چابکی مشکلات را برطرف کند و از طرفی هماهنگی و انسجام لازم در این تیم وجود نداشت و بارها در کابینه برخی اظهارنظرهای وزرا با یکدیگر در تضاد بود و این موضوع سبب می‌شد به نقطه نظر واحدی در اجرا  و حل مشکلات اقتصادی نرسند و دچار سردرگمی شوند. از این رو، مردم در هر طیف و قشری  از رئیس دولت دوازدهم انتظار دارند با انتخاب تیم اقتصادی منسجم و همسو، به این ناهماهنگی پایان دهد.
دولت دوازدهم در چیدمان تیم اقتصادی باید دقت بیشتری داشته باشد و با استفاده از تفکر جوان و شایسته سالاری فرایند بهبود اوضاع اقتصادی کشور را تسریع کند و   از ظرفیت‌های مطلوبی که در حوزه اقتصاد وجود داشته و توانمندی هایی که در این زمینه ایجاد شده است، نهایت استفاده را ببرد. تیم اقتصادی هماهنگ و همفکر بر اساس موضوعات کلان مانند اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم باید از بین کسانی انتخاب شود که در این چارچوب قدرت لازم را برای اجرای برنامه‌های پیش برنده داشته باشد.
تیم جدید اقتصادی دولت باید کارآمد، جسور، متخصص و کاملاً هماهنگ باشد.
از طرفی، دولت نباید به حوزه اقتصاد به صورت فردی نگاه کند، بلکه کارآمدی حوزه اقتصاد در قالب یک تیم مشخص می‌شود و افرادی که در این تیم قرار می‌گیرند باید به کار تیمی اعتقاد داشته باشند تا بتوانند با انسجام و هماهنگی مشکلات اساسی کشور را برطرف کنند.
از این رو، افرادی که برای تیم اقتصادی دولت انتخاب می‌شوند، باید دارای ویژگی‌هایی مانند جسارت، تجربه کار اجرایی و انقلابی‌گری باشند تا بتوانند رشد اقتصادی ۸ درصدی را محقق کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.