رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۶ شهید نهضت سواد آموزی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا را از ضروریات عنوان کرد

برگزاری یادواره شهدای نهضت سوادآموزی کشور

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۶ شهید نهضت سواد آموزی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا را از ضروریات عنوان کرد 

 علی باقرزاده گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری همسنگ با شهادت است و این مقوله در مورد معلمان و کسانی که به هر نحو چراغ علم را زنده نگه داشته‌اند، واجب‌تر است.

 وی تأکید کرد: یادمان باشد که میزبان این جلسات، شهیدان هستند و ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه پس از سرگذشت پژوهی، اولین یادواره کشوری شهدای نهضت سواد آموزی را در سال ۹۴ برگزار کردیم، گفت: در سال ۹۵ هم یادواره شهدا در هشت استان برگزار شد و دومین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی استان‌ها هم در سال ۹۶ در حال برگزاری است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امیدوار هستیم، بتوانیم تا پایان سال، یادواره‌های شهدای نهضت سوادآموزی را در ۱۰ استان دیگر برگزار کنیم.

وی افزود: اکنون ۱۷۶ شهید درنهضت سواد آموزی داریم و این وظیفه ماست که یاد و خاطره آن‌ها و تمامی شهدا را گرامی بداریم و به خانواده آن‌ها سر بزنیم.

باقرزاده تصریح کرد: اگر به دوران دفاع مقدس برگردیم خواهیم دید که به ظاهر، طرف جنگ ما رژیم بعثی بود، اما ۳۰ کشور از رژیم بعثی حمایت می‌کردند و این رژیم را در صحنه نگه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود در قرن گذشته که حتی یک وجب از زمین‌های کشور را به طرف مقابل ندادیم چون در جنگ تحمیلی به سبب ایمان رزمندگان و رهبری امام خمینی(ره) استقامت و گنجینه‌ای از فرهنگ و تمدن اسلامی شکل گرفت که سال‌ها باید بگذرد که خیرات و برکات و دستاوردهای آن را بدرستی احصا کنیم.

باقرزاده تأکید کرد: دفاع مقدس مامحدود به ۲۹۰۰ روز جنگ تحمیلی نمی‌شود، بلکه همیشه بوده و تا زمانی که اسلام ناب و در مقابل آن لشکر ظالمان و سیاهی وجود دارد، دفاع هم وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه هنرمندان هنوز نتوانسته‌اند، جنگ را آن طور که باید مستند کنند، توضیح داد: کتاب «دا» خاطرات حضور و مشاهدات ۱۷ روزه نویسنده در خرمشهربود که تبدیل به یک کتاب شد، بنابراین همه ما در هر مسئولیتی که داریم برای بیان این افتخارات و حفظ انقلاب باید بکوشیم و مسئول هستیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.