اصفهان- کارآفرین و بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت تاکید کرد: تنها نسخه کاهش نرخ بیکاری را توجه به تولید و کارآفرینی در اقتصاد دانست و گفت:دولت برای مقابله با بیکاری باید شرایط را برای فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم سازد.

تنها راه مقابله بابیکاری توجه دولت به تولید و کارآفرینی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، جعفر ذره بینی در دوازدهمین رویداد در مسیر موفقیت گفت: شخصیت یک کارآفرین  از دوران کودکی و مدرسه شکل می‌گیرد و هم‌نشینی  با افراد موفق و فرهیختگان می‌تواند زمینه موفقیت آن را دوچندان سازد.

 وی اضافه کرد:فعال اقتصادی باید به دنبال درآمد معقول و منطقی  باشد و از روال طبیعی نباید خارج شود.

وی تاکید کرد:شاید بتوان در اوج کار  پول بسیاری به دست آورد ولی این درآمد باید معقول و منطقی باشد و نباید مرعوب درامدهای یک‌شبه شد.

کارآفرین برتر سال ۹۷ کشور با تشریح آتش‌سوزی ۱۰۰ درصد  کارخانه شیمیایی تولید فوم گفت:بعد از سه سال پیگیری و تلاش این واحد دوباره بازسازی شد و مهم‌ترین عامل بقا در پایداری و استمرار در فعالیت بود.

وی تنها نسخه کاهش نرخ بیکاری را توجه به تولید و کارآفرینی در اقتصاد دانست و گفت:دولت برای مقابله با بیکاری باید شرایط  را برای فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم سازد.

وی خطاب به جوانان گفت:درصد موفقیت جوانان به‌صورت انفرادی در فعالیت‌های اقتصادی بسیار پایین است و بهتر است به‌صورت جمعی با کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک یک فعالیت هدفمند را دنبال کنید.

ذره بینی حضور در تشکل‌های اقتصادی را به جوانان پیشنهاد کرد و گفت:عضویت در  تشکل‌ها همان‌گونه که عامل هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است می‌تواند زمینه انعکاس دیدگاه‌ها و نظرات آنان را با هزینه کمتری فراهم سازد.

وی رعایت اخلاق کسب‌وکار را مهم‌ترین گمشده فعالیت‌های اقتصادی امروز کشور دانست و گفت:در بازار قدیم اصفهان چنانچه یک نفر مشکل مالی پیدا می‌کرد معتمدین و پیش‌کسوتان بازار دورهم جمع می‌شدند و با بخشش و تقسیط بدهی زمینه بازگشت فرد ورشکسته را به فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کردند و کسی به دادگستری شکایت نمی‌کرد.

ذره بینی افزود:متأسفانه امروز نزدیکان و دوستان فرد ورشکسته نخستین ضربه مهلک را به وی وارد می‌سازند.

عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در بخش از سخنان خود خواستار استفاده دولت از کارآفرینان موفق در پست‌های اقتصادی شد و گفت:اتاق بازرگانی می‌تواند وزرای مرتبط با خود را به دولت معرفی کند و دولت از ظرفیت کارآفرینان استفاده کند.

وی اضافه کرد:کارآفرینی که می‌تواند هزاران شغل را ایجاد کند بهتر می‌تواند وزارتخانه ایی را  اداره کند.

ذره بینی با اشاره به مسایل و مشکلات استان اصفهان  گفت: شایستگی نام اصفهان بیش از فعالیت‌های موجود در این استان است و تاریخ نسبت به عملکردها قضاوت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.