اصفهان- استاندار اصفهان گفت: پیش بینی شده است که با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد ۲ هزار نفر از پاک شدگان یا خانواده های آن ها توسط کارآفرینان مشغول به کارشوند .

۲ هزار نفر با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان مشغول به کار می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی مباحث مربوط به مواد مخدر وداروهای کدئین دار به حجاج بیت الله الحرام در حج تمتع امسال، اظهارداشت: با توجه به اینکه عربستان بدنبال بزرگنمایی است نباید کمترین بهانه ای به آن ها داده شود و لازم است که اطلاع رسانی و تذکرات لازم به روسای کاروان ها و حجاج داده شود و فرمانداران نیز در این خصوص اقدام نمایند.
استانداراصفهان در ادامه با اشاره به دستورالعمل اجرایی صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، اظهارداشت: اصلی ترین راهبرد کنونی ستاد مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و به منظور استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف بهره برداری از پتانسیل های کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت های اجتماعی در جامعه، این دستورالعمل ابلاغ شده است.
زرگرپور ایجاد فرصت های حرفه آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه اشتغال بهبودیافتگان را از اهداف این طرح برشمرد.
وی تصریح کرد: پیش بینی شده است که در این طرح ۲ هزار نفر از پاک شدگان یا خانواده های آن ها توسط کارآفرینان مشغول به کارشوند.
استاندار اصفهان در ادامه با اشارهبه اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، اظهارداشت: طرح کرامت از مهمترین طرح های در دست اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد که با توجه به سیاست دولتی مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.
زرگرپور با بیان اینکه این طرح به خوبی در حال اجرا است، افزود: با اجرای این طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به خوبی به نمایش گذاشته شده است.
زرگرپور میزان کشفیات استان در چهارماهه ابتدای سال را ۹ هزار ۲۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.
استاندار اصفهان همچنین به مراکز ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: براساس تفاهمنامه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان از ابتدای تیرماه مدیریت اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر براساس تفاهم نامه کشوری به اداره کل بهزیستی واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.