یزد - سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان یزد گفت: هرگونه برنامه ریزی و اجرای تورهای گردشگری و زیارتی در داخل کشور صرفاً از طریق دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز امکان پذیر است.

تورهای زیارتی داخلی تنها با مجوز گردشگری برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان یزد، محمدرضا نصیری با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به دستور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور مطابق قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، هرگونه برنامه ریزی و اجرای تورهای گردشگری و زیارتی در داخل کشور، صرفا از طریق دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی امکان پذیر بوده، ورود اشخاص حقیقی و حقوقی با هر هدف و بهانه ای خارج از این چهارچوب، فاقد وجاهت قانونی می باشد. 

وی افزود: به دلیل اینکه اخیرا تورهایی تحت عناوین سفرهای زیارتی ارزان از سوی برخی مجامع، مراکز و نهادهای خیریه و عمومی طراحی و به اجرا گذاشته می شود، اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ضمن استقبال از سیایت ها و ابتکار عمل های تخصصی در زمینه کاهش هزینه سفر، بر اجرای صحیح چنین اقداماتی در چارچوب قانون تاکید نمود.

نصری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای درست و برنامه ریزی شده ضمن کاهش هزینه ها، سفرهای سالم و آسوده ای را برای مردم از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جامع عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.