میلاد عرفان‌پور، شاعر، در نشست «کتاب‌خوان شعر» که با همکاری مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب در پاتوق کتاب مشهد برگزار شد، با معرفی کتاب «به خط روشن عشق»، با بیان اینکه یاد محمد قهرمان چراغ راه اهل شعر و علاقه‌مندان به شعر است، گفت : قهرمان کتاب‌های بسیار زیادی دارد و علاوه بر شاعری، فعالیت‌های دیگری مانند تصحیح و پژوهشگری انجام داده که از او یک ادیب بزرگ قرن معاصر ساخته بود.

زبان شعری «قهرمان» امروزه کیمیاست

به گزارش قدس آنلاین، میلاد عرفان‌پور، شاعر، در نشست «کتاب‌خوان شعر» که با همکاری مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب در پاتوق کتاب مشهد برگزار شد، با معرفی کتاب «به خط روشن عشق»، با بیان اینکه یاد محمد قهرمان چراغ راه اهل شعر و علاقه‌مندان به شعر است، گفت : قهرمان کتاب‌های بسیار زیادی دارد و علاوه بر شاعری، فعالیت‌های دیگری مانند تصحیح و پژوهشگری انجام داده که از او یک ادیب بزرگ قرن معاصر ساخته بود.

وی با اشاره به کتاب «روی جاده ابریشم شعر»، عنوان داشت: افرادی که حوصله زیادی برای خواندن شعر ندارند، کتاب «به خط روشن عشق» را حتماً مطالعه کنند زیرا گزیده‌ای از بهترین کتاب‌های قهرمان است.

عرفان‌پور گفت: زبان پخته‌ محمد قهرمان در شعر، امروزه کمیاب است؛ زبانی که تقریباً زوائد زبانی و سستی در آن دیده نمی‌شود و آمیخته با مضمون و محتواست و این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب بالینی و آرامش‌بخش برای همگان باشد.

جواد شیخ‌الاسلامی در ادامه این نشست درباره معرفی کتاب «صفر بمباران»، اظهار کرد: نویسنده این کتاب علی‌محمد مؤدب است. یکی از ویژگی‌های خوب این شاعر، صداقتش با مخاطب است. اگر شاعر با مخاطب خود صادق نباشد، محصولی که به جامعه منتقل می‌کند سالم نیست.

طیبه‌سادات ثابت در ادامه این نشست در مورد معرفی کتاب «خداجونم از تو سپاسگزارم»، تصریح کرد: این کتاب را منیره هاشمی به رشته تحریر درآورده و توسط انتشارات «به‌نشر» در سال ۹۶ عرضه شده است. شاعر دغدغه‌های کودک و گفت‌وگوهای درونی خود را به شعر درآورده و نگاه او پیرامون اتفاقاتی که به وجود می‌آید، بیان شده است.

راضیه رجایی نیز به معرفی کتاب «شمشیر و جغرافیا» پرداخت و خاطرنشان کرد: این کتاب از محمدکاظم کاظمی است که توسط انتشارات «سپیده‌باوران» عرضه ‌شده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.