اراک- دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی از کاهش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر در استان خبر داد و گفت: این کاهش نرخ به کم‌کاری نیروهای انتظامی بازنمی‌گردد، چراکه انتخابات اردیبهشت‌ماه را داشتیم و بیشترین توان نیروهای انتظامی صرف برقراری امنیت انتخابات شد.

 کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی صبح شنبه در چهارمین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با تاکید بر اینکه نبایستی از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه اطلاع‌رسانی غفلت کرد، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر در استان انجام شده که برگزاری کارزار مبارزه با "گل" یکی از اقدامات تازه در این حوزه بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از پایه‌های توانمندسازی به ویژه در حوزه جوانان است. همچنین نباید از ظرفیت N.G.Oها در این بخش غافل شد.

در استان مرکزی این آمادگی را داریم که ظرف ۴۵ روز مجوز فعالیت را برای یک سمن صادر نمائیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بر استفاده از ظرفیت حوزه ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: ظرفیت حوزه ورزش نباید مورد غفلت قرار گیرد این حوزه به عنوان راهکار و مقابله محسوب می‌شود

کاهش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر در استان مرکزی

نبی‌اله شامحمدی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در این جلسه که بدون حضور استاندار مرکزی آغاز به کار کرد به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصد کشفیات موادمخدر در استان بودیم.

وی افزود: این کاهش نرخ آمار به دلیل این بود که بیشترین توان نیروهای انتظامی صرف برقراری امنیت انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری شد نه به کم‌کاری نیروهای انتظامی؛ در واقع نیروی خدوم انتظامی همواره در ایفای مسئولیت‌های خود خوش درخشیده است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه عرضه میزان کشفیات "گراس" در سه ماهه نخست امسال شاهد کاهش چشمگیر بودیم، که این امر به واسطه اقدامات امنیتی، اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دهیاران درخصوص کشت مزارع موجود در سطح استان حاصل شد.

کاهش ۷۸ درصدی کشت گراس در استان

شامحمدی با بیان اینکه در حوزه کشت گراس در سطح استان شاهد کاهش ۷۸ درصدی بودیم، گفت: باتوجه به اینکه یکی از مباحث مهم در بحث کاهش نرخ شیوع مصرف موادمخدر، پاکسازی مناطق آلوده است، در این بخش ۳۵ درصد مردان و ۳۸ درصد زنان و در مجموع ۱۸ درصد میزان پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری سرپنجه‌ها افزایش داشتیم.

وی حوزه پیشگیری را نوک پیکان ستاد مبارزه با موادمخدر دانست و گفت: در این زمینه با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی خانواده‌ها گام برداشتیم. و دوره‌ها مهارتی و آموزشی را برای خانواده‌ها، محیط‌های آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی، محیط‌های کاری، محله‌ها، کارزهار رسانه‌ای و... به جد پیگیر و برگزار کردیم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی تعداد ۱۴۹ مرکز درمانی در استان داریم ولی متاسفانه در بخش بانوان باتوجه به شیب تند نرخ شیوع اعتیاد در بین این قشر از جامعه در سطح استان تنها سه مرکز داریم که نیازمند توجه بیشتر به این مقوله هستیم.

افزایش ۱۱۵ درصدی کشفیات موادمخدر در آشتیان

حسنی فرماندار آشتیان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه نرخ شیوع مصرف موادمخدر در این شهرستان در سطح استان پائین‌تر از دیگر شهرستان‌ها است، گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزشی ویژه خانواده‌ها، برگزاری همایش‌ها، برگزاری همایش ملی در این زمینه در دانشگاه آزاد این شهرستان به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از فضاهای آموزشی، برگزاری کرازار رسانه‌ای "گل" در روستای "کردیجان"، استفاده از ظرفیت روحانیون طرح هجرت به منظور آگاه‌سازی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با موادمخدر در حوزه پیشگیری بوده است.

فرماندار آشتیان تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۱۱۵ درصدی میزان کشفیات و رشد ۵۰ درصدی دستگیرشدگان در حوزه موادمخدر در این شهرستان به همت تلاش نیروهای انتظامی بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.