خرم آباد- مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: مطالبات شرکت توزیع برق استان از مشترکان خانگی، صنعتی و دولتی، ۱۶۲ میلیارد تومان است.

شرکت برق از مشترکان ۱۶۲ میلیارد تومان طلب دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، فریدون خودنیا با اشاره به افزایش میزان مصرف برق طی سال جاری گفت: به دلیل افزایش دما، در ایام تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۵ درصدی مصرف برق هستیم.

با توجه به اینکه در سالیان گذشته تنها یک پیک بار (‌ساعات اوج مصرف) داشته و امسال این پیک بار ۲ برابر شده میانگین مصرف برق نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید، انتقال و توزیع برق فرایندی است که به زمان و هزینه خواه است، افزود: شبکه‌ها بر اساس ضرایب و استانداردهایی تعریف و طراحی شده‌اند و مصرف بالای برق از سوی مشترکان اختلالاتی را در زمینه برق ایجاد می‌کند.

به دلیل نبود نقدینگی و سرمایه‌گذار در صنعت برق و زمان‌بر بودن اجرای شبکه‌ها با خاموشی‌های مقطعی برق مواجه هستیم.

این مسئول تاکید کرد: مصرف نادرست از وسایل برقی، استفاده همزمان از وسایل برقی، روشن ماندن لامپ‌های اضافی در ساعات اوج مصرف از جمله عوامل دیگر در ایجاد خاموشی‌های موقتی برق است.

خودنیا با اشاره به ۶۰۳ هزار مشترک برق در استان گفت: ۷۰ درصد این افراد مشترکان خانگی و تجاری شهری هستند و مطالبات شرکت توزیع برق لرستان از مشترکان خانگی، صنعتی و دولتی ۱۶۲ میلیارد تومان است.

وی در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های شرکت برق در سال جاری هم اظهار کرد: برق‌رسانی به ۲ منطقه درب گنبد با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان و منطقه انارستان سیاب با اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث خط جدید برق معمولان با اعتبار یک‌میلیارد تومان و برق‌رسانی به ۲۹ روستای استان از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام امسال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.