روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی در واشنگتن‌پست نوشت که آمریکا نه تحمل شکست در افغانستان را دارد و نه در جنگ بی‌پایان در این کشور برنده می‌شود.

آمریکا در جنگ افغانستان نمی‌تواند برنده شود اما تحمل شکست را هم ندارد

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که «جرد کوشنر» داماد و «استیو بانن» مشاور ارشد ترامپ  تلاش دارند تا جنگ افغانستان را به شرکت‌های خصوصی امنیتی واگذار کنند، «ریچاردکوهن» روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی در واشنگتن‌پست نوشت که جنگ افغانستان پایانی ندارد و آمریکا در حالی نمی‌تواند این جنگ را برنده شود که تحمل شکست آن را نیز ندارد.

وی با اشاره به تلفات ۲۳۰۰ نفری آمریکا در جنگ افغانستان تاکید کرد که این جنگ هر روز دارایی و زندگی آمریکایی‌ها را به تاراج می‌برد.

ریچارد کوهن در ادامه از افغانستان به عنوان یک بیماری مزمن نام برد.

کوهن در این نوشته تاکید کرد که جنگ افغانستان پایانی ندارد، ژنرال‌هایی که این جنگ را فرماندهی می‌کردند در آستانه بازنشستگی قرار دارند و سربازانی که در این کشور خدمت کرده‌اند نیز دوران جوانی خود را پشت سر گذاشته‌اند اما این جنگ همچنان ادامه دارد.

این خبرنگار اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت ترامپ نیز مانند روسای جمهور سابق آمریکا خود را درگیر این جنگ بی‌پایان کرده است.

وی در ادامه پیشنهاد کرد که دونالد ترامپ این بار قبل از درگیر شدن بیشتر در جنگ افغانستان باید تاریخی برای خروج نظامیان این کشور و پایان جنگ آمریکا در این کشور تعیین کند.

این در حالی است که مقامات ارشد دولت ترامپ همچنان بر سر استراتژی افغانستان دچار اختلاف هستند و این اختلافات بار دیگر اعلام استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان را به تاخیر انداخته است.

در حالی که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سنای این کشور اعلام کرد که استراتژی نهایی واشنگتن در افغانستان را تا اواسط جولای اعلام خواهد کرد اما «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون روز گذشته گفت که اعلام استراتژی به تعویق افتاده است.

با این وجود به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ همچنان درباره افغانستان در سردگمی بسر می‌برد و استراتژی سازان آمریکایی نیز نتوانسته‌اند طرحی را برای برنده شدن این کشور در جنگ افغانستان ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.