بجنورد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: بازدید از نمازخانه ها، مساجد و مراکز بین راهی معطوف به ایام خاصی نیست و بلکه این نظارت ها باید امری مستمر و همیشگی باشد.

بازدید از مساجد بین راهی باید مستمر باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست رفع مشکلات مساجد و مراکز بین راهی استان اظهار داشت: استان خراسان شمالی به دلیل قرارگیری در مسیر عبور زائران امام رضا (ع) هر سال شاهد عبور بیش از ۲۰ میلیون مسافر است و بنابراین توجه به خدمات مجتمع ها و مراکز بین راهی نه فقط در ایام نوروز و تعطیلات بلکه در طول سال ضروری است.

دلپسند افزود: دستگاههای متولی در بحث مدیریت و ساماندهی مساجد و مراکز بین راهی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که خدمات رسانی به مردم به عنوان یک اصل و وظیفه مورد تاکید استان است و بنابراین بازدید و نظارت بر مراکز تحت پوشش هر دستگاه و سازمانی باید در دستور کار آنان باشد.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها توجه به بهداشت، نظافت و وسایل مورد نیاز در نمازخانه ها و مراکز بین راهی با توجه به حضور مسافران با فرهنگ ها و سلامت های مختلف حائز اهمیت است و همچنین خادمین و نیروی انسانی این اماکن نیز باید توان و دقت لازم را برای انجام کار داشته باشد.

دلپسند تاکید کرد: نواقص و ضعف های اساسی و جزئی مراکز و مساجد بین راهی باید تا یک ماه آینده و قبل از شروع دور دوم سفرهای تابستانی مرتفع شود.

وی اشاره داشت: مجتمع های خدمات رفاهی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند چرا که گذشت زمان موجب مستهلک شدن این اماکن خواهد شد، بنابراین در صورت نیاز سازمان میراث فرهنگی می تواند این اماکن را به منظور ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی واگذار نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.