بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: جشنواره تئاتر رضوی بیان گر پیوند عمیق هنر ، دین و مذهب است.

جشنواره تئاتر رضوی بیان گر پیوند عمیق هنر، دین و مذهب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، اظهار کرد: مراحل اجرایی و مدیریت جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی واگذار شده و رشد صد در صدی در مرحله ارسال متن به بخش صحنه ای، حاکی از علاقه به حضور و شرکت هنرمندان کشور در این رویداد مهم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ۱۵ کمیته اقدامات اجرایی برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی را بر عهده دارند، تصریح کرد: جشنواره تئاتر رضوی بیان گر پیوند عمیق دین و مذهب با هنر بوده و همین عامل غنای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره است.

این مسئول با اشاره به اینکه خراسان شمالی امسال برای هفتمین بار، میزبان جشنواره ملی تئاتر رضوی است، خاطرنشان کرد: با استقبال هنرمندان، این جشنواره به بزرگترین جریان تئاتر دینی و مذهبی کشور تبدیل شده است.

فرخنده یادآور شد: ۱۲ دوره از برگزاری این جشنواره در کشور می گذرد و خوشبختانه میزبانی از این رویداد فرهنگی مهم دستاوردهایی را نیز برای استان خراسان شمالی به همراه داشته است که از برکات آن توجه علاقمندان به تئاتر و مخاطبان برنامه ها بوده است.

وی با بیان اینکه مخاطب، سرمایه اصلی هنر تئاتر است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم واگذاری میزبانی و مدیریت جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی، استقبال گسترده مردم از آثار تهیه شده در این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از دستاوردهای میزبانی از این رویداد فرهنگی را، کسب تجربه هنرمندان بومی از اجرای نمایش ها در استان و حضور هنرمندان ملی و تبادل تجربه و ارتقای هنر در این خطه توصیف کرد.

فرخنده گفت: از دیگر دستاوردهای مهم میزبانی از این جشنواره ساخت پلاتوی تخصصی شمس در مدت ۶ ماه بود که باعث شدن هنرمندان تئاتر برای اجرای نمایش های خود از سالن اختصاصی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: جشنواره تئاتر رضوی در طول سال های گذشته نقش مهمی در معرفی فرهنگ خراسان شمالی به مردم سراسر کشور داشته است و خوشبختانه از جشنواره های خبرساز در سطح کشور است.

وی در بخشی از سخنان خود، تمرکز زدایی برنامه های ملی را عامل اجرای عدالت فرهنگی دانست و افزود: با این سیاست، ظرفیت های ناشناخته شناسایی شده و تاثیر بسزایی در معرفی چهره های ناشناخته به ویژه در شهرستان ها دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: حضور هنرمندان ملی و انتقال تجربیات، عامل کمک به رشد فرهنگ تئاتر در استان است و امید است با ارائه آثار قوی، روز به روز بر کیفیت اجرای تئاترها افزوده شود.

فرخنده جشنواره تئاتر رضوی را برنامه ای ارزشی عنوان کرد و  افزود: موضوع این جشنواره وجود حضرت ثامن الحجج(ع) است و امیدواریم با همکاری هنرمندان و مسئولان، این برنامه فرهنگی درخور شان نام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شود.

گفتنی است: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.