بجنورد - مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست امسال دو هزار و۶۵۵ خانواده نیازمند در استان شناسایی شده و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

۲ هزار ۶۵۵ خانواده نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی تاکید کرد: این نهاد باید مانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از گردونه حمایت این نهاد خارج شوند.

اهرابی با بیان اینکه این افراد تمامی خدمات کمیته امداد از جمله مستمری را دریافت می کنند،افزود: این خانواده ها شامل افراد از کار افتاده، بد سرپرست،بیمار، کارگران فصلی، فوت سرپرست، متارکه، مطلقه و بچه های فاقد والدین است.

وی با بیان اینکه اینکه افراد از کار افتاده با یک هزار و۲۶۰ خانواده بیشترین ورودی را در سه ماه نخست به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بعد از این، ۵۱۸ خانواده به دلیل فوت سرپرست و ۴۰۷  خانواده به علت طلاق و متارکه بیشترین آمارهای ورودی این نهاد را در سه ماهه امسال به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان با یاد آوری اینکه در سال سال گذشته سه هزار و۴۶۳  خانواده نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شدند که کمیته امداد زمینه مراقبت و توانمند سازی این افراد را فراهم کرد، گفت: بخشی از این خانواده در قالب کمک های اورژانسی به توانمندی رسیده و از حمایت خارج شدند وبخشی هم با دریافت خدمات بلند مدت در حال خودکفا شدن هستند.

اهرابی با اعلام اینکه امسال ۱۰درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد پالایش می شوند گفت: وضعیت تمامی افراد تحت حمایت این نهاد در حال بازبینی و پالایش است تا زمینه مناسب برای ورود خانواده های جدید به نهاد باز شود.

وی با تاکید به اجرای طرح پالایش برای آن دسته از افراد تحت حمایتی که از نیازهای آن ها کاسته شده وبه توانمندی اقتصادی رسیده اند، گفت: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد است و به دنبال آن هستیم که مددجویان تحت حمایت خود را به سمت توانمندی هایشان سوق دهیم.

وی با اشاره اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۱ خانوار از تحت حمایت  کمیته امداد استان خارج شدند، افزود: ۴۵۸ خانوار بر اساس وام کارگشایی و اشتغال خود کفا شدند و ۳۷۳ خانوار نیز به صورت خروج عادی از گردونه حمایت این نهاد خارج شدند.

اهرابی با بیان اینکه  سال ۹۵ بیش از شش هزار و۳۲۳  خانواده ازحمایت این نهاد خارج شدند، بیان کرد: یک هزار و ۴۷۲ خانوار  خروج عادی- به دلیل فوت و مهاجرت - و  چهار هزار و ۸۵۱ خانوار دیگر نیز بر اساس برنامه های توانمند سازی کمیته امداد استان از قبیل وام اشتغال ، وام ازدواج، جهیزیه و مسکن خارج شدند.

شایسته ذکر است هم اکنون حدود ۵۵ هزار نفر از نیازمندان و محرومان استان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.