بجنورد- سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت ۹۰کانون خادم یاری رضوی در شهر و روستاها افتتاح خواهد شد که این کانون‌های محلی برای مساعدت و کمک به مناطق محروم خواهد بود.

۹۰کانون خادم یاری رضوی در شهر و روستاها افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اکبرزاده، شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دهه کرامت (سوم تا سیزدهم مرداد) اظهار کرد: با افتتاح این کانون‌ها هر فرد می‌تواند به خادم یاری آن حضرت تحت عنوان‌های خادم یار وقف و نذر، فرهنگ، اردوی جهادی، کارآفرینی و اشتغال، حمایتی و خادم یار سلامت مفتخر گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر از افراد توانمند در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و... ثبت نام کرده اند گفت:  هر کس در منطقه خود می تواند خادم امام رضا (ع) باشد و شهروندان علاقه مند می توانند در کانون ها ثبت نام کرده و خادم یار باشند، خادم یاران بر اساس نیاز و اولویت ها در این استان فعالیت خواهند داشت.

اکبرزاده افزود: خادم یاران رضوی به عنوان رابطان بخش های مختلف این طرح در قالب خادم یاران نذر زائران، زیارت زائران، بهداشت و درمان، اردوهای جهادی، کارآفرینی و اشتغالزایی فعالیت می کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی در ادامه از حضور کاروان خادمان رضوی در دهه کرامت در قالب جشن های زیرسایه خورشید خبر داد و گفت: این کاروان از نهم تا سیزدهم مردادماه متشکل از سه خادم حرم رضوی، یک سخنران و یک رابط فرهنگی در شهرستان های استان حضور می یابند.

وی دیدار با خانواده شهدا، ملاقات با زندانیان، دیدارهای مردمی، عیادت از بیماران در بیمارستان ها و حضور در مناطق محروم شهری و روستایی را از جمله برنامه های حضور کاروان خادمان رضوی اعلام کرد و افزود: فعالیت های عمرانی در روستاها و برگزاری جشن ازدواج زوج های جوان هم در این ایام برنامه ریزی شده است.

اکبرزاده، فعالیت دفاتر استانی آستان قدس رضوی را در دو محور ارزیابی کرد و افزود: ترویج معارف قرآنی و فرهنگ و سبک زندگی رضوی، رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین ازجمله وظایف مهم دفاتر استانی آستان قدس رضوی است.

وی در خصوص رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین در حوزه‌های مختلف گفت: تغذیه، بهداشت، امکانات رفاهی، ایجاد کار و اشتغال ازجمله وظایف مهم معاونت امداد نمایندگی آستان قدس رضوی است.

وی گفت: در فعالیت‌های عمرانی عام‌المنفعه ۸۰ قنات در سطح استان لایه روبی شده و باهدف کمک به محرومین و کشاورزان، ۲ استخر ذخیره آب در روستای طبر و روستای زرنه واقع در شهرستان رازوجرگلان ایجاد شد که ۲۰۵ هکتار از مزارع کشاورزی به‌واسطه این ۲ استخر آبیاری می‌شود.

اکبرزاده با اشاره به تخصیص بودجه به دهستان‌های محروم خراسان شمالی گفت: توجه به دهستان‌های محروم ازجمله سنگر، بام، قوچ قلعه بالا و پایین هدف آستان قدس هستند که به هر دهستان مبلغی بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال تخصیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.