رشت- استاندار گیلان با اشاره به کاهش نرخ تولید خاویار در استان گفت: متأسفانه تولید از ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش‌یافته است، ما در بخش تولید خاویار عزم جدی داریم.

تولید خاویار از ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش  یافت

به گزارش  قدس آنلاین، محمدعلی نجفی پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: از اقدامات بی‌وقفه دولت در گیلان تشکر می‌کنم.

وی بابیان اینکه اقدامات مؤثری در مسیر توسعه گیلان صورت گرفته است گفت: تفاوت آمارها یکی از مشکلات کل کشور است، به خصوص این آمار در مشکل اشتغال در بخش فارغ‌التحصیلان بیشتر نمود پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم از دولت انتظار بیشتری دارند گفت: تأمین تسهیلات، راهبری واحدهای تولیدی، بسیج نیروها در استفاده از کالا و خدمات ایرانی و کاهش سود بانکی از مواردی است که اهتمام تمام بخش‌ها را می‌طلبد.

نجفی با تأکید بر طرح‌های نوسازی و توسعه شرکت‌هایی مانند چوکا و اسالم تصریح کرد: با توجه به اینکه در این دولت به آن‌ها بسیار کمک شد اما مشکلات این کارخانه‌ها به بیش از سه دهه برمی‌گردد.

وی با اشاره به واگذاری شرکت ایران پوپلین به بخش خصوصی گفت: گیلان ‌خاطره خوبی در واگذاری این‌گونه کارخانه‌جات نداشته است، تقاضا داریم کسی که انتخاب می‌شود کارایی لازم را داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم توجه به اختصاص تسهیلات لازم از سوی دولت بیان کرد: از دولت تقاضا داریم تسهیلات موردنیاز با نرخ بهره قابل‌قبول برای تکمیل بخش‌های گردشگری و خصوصاً شیلاتی در اختیار استان قرار گیرد.

نجفی با اشاره به کاهش نرخ تولید خاویار در استان گفت: متأسفانه تولید از ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش‌یافته است، ما در بخش تولید خاویار عزم جدی داریم.

وی خواستار افزایش اختیارات بانک‌های استان شد و خاطرنشان کرد: مدیران برخی بانک‌ها مخصوصاً ملت در حد یک مدیر درجه‌دو یا سه تهران هم اختیار عمل ندارند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم اشتعال روستاییان بیان کرد: توجه به اشتغال روستاییان و رفع مشکلات در بهره‌وری از تسهیلات بانکی باید موردنظر قرار گیرد، بسیاری از بانک‌ها سند روستایی را نمی‌پذیرند.

نجفی خطاب به نوبخت گفت: می‌خواهیم پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های ملی و استانی سریع‌تر به دولت ابلاغ شود، تخصیص سه‌ماهه اول طرح‌های عمرانی می‌تواند در کاهش بیکاری استان بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بحث پسماند استان نیازمند یک نگاه ملی است گفت: پسماند رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود موجب آلودگی هرچه بیشتر تالاب انزلی می‌شود، با امکانات استانی نمی‌تواند چنین موضوع بزرگ ‌ملی را حل کرد.

استاندار گیلان افزود: باید به این مقوله نگاه ملی صورت گیرد، بحث گردشگری و استفاده از اقتصاد دریامحور نیز از مواردی است که گیلان در این بخش اقدامات خوبی کرده است اما هنوز کمک ملی در این بخش نگرفته‌ایم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.