یاسوج- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از خشک شدن ۲۱۰ چشمه آب شرب در مناطق ییلاقی عشایر این استان خبر داد و گفت: شرایط در برخی مناطق عشایری استان بحرانی است.

۲۱۰ چشمه عشایری در کهگیلویه و بویراحمد خشک شد

به گزارش قدس آنلاین، مجید علیپور اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر و وجود خشکسالی ۲۱۰ چشمه در مناطق عشایری این استان خشک شده است.

وی از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن ۵۷۰ چشمه آب شرب در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: به‌دلیل کم‌بارشی و خشکسالی‌های چند سال اخیر تاکنون بیش از ۴۰ درصد این چشمه ها خشک شده و امکان افزایش چشمه‌های خشک شده به بیش از ۵۰ درصد تا اواخر فصل تابستان وجود دارد.

علیپور ابراز کرد: بیش از ۴ هزار خانوار با بیش از ۵۰ هزار راس دام به دلیل کمبود آب در مناطق مختلف عشایری کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸ دستگاه تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت:  با توجه به شرایط بحرانی موجود این میزان اعتبار جوابگو نبوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود هرچند سعی می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها بهترین خدمات را به عشایرنشینان ارائه کنیم.

علیپور بیان کرد: وضعیت آب شرب و خشکیدگی چشمه‌ها در مناطق عشایری شهرستان‌های بویراحمد، لنده و پرام وضعیت مطلوبی ندارد و هر لحظه امکان افزایش خشک شدن چشمه‌ها در این مناطق وجود دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.