فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء گفت:ایران افتخار دست‌یابی به دانش سیستم‌های موشکی را در فضای تحریم و تهدید با تکیه بر صنعت دفاعی خود دارد.

دستیابی به سیستم های موشکی با وجود تحریم ها کار بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین؛  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه خط تولید و تحویل دهی انبوه سامانه موشکی صیاد۳، اظهار داشت: امروز فقط بحث تولید یک موشک یا سیستم موشکی نیست بلکه بحث روز تولد یک تکنولوژی است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: تولد این تکنولوژی به خاطر مجموعه‌ای از علوم فیزیک، شیمی و الکترونیک است که نتیجه آن تولید سیستمی تماما بومی برای پاسخ بدهی به هر تهدید نظامی علیه صنعت دفاعی کشور شده است.

وی با بیان اینکه ساخت چنین سیستم‌هایی توسط جوانان متعهد این کشور برای امنیت و آسایش است، افزود: امروز به لطف خدا و با تکیه بر دانش بومی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران موشک صیاد۳ که از کلاس موشک‌های برد متوسط به بالا متصل به سیستم پدافند تلاش۲ است وارد شبکه یک پدافند هوایی کشور شد.

امیر اسماعیلی با تبریک این اتفاق بزرگ به ملت و فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: همان گونه که از اسم این سیستم موشکی پیداست قابلیت‌های فراوانی در آن نهفته است. سیستم این موشک همان سامانه تلاش۲ که ارتقا یافته سامانه تلاش۱ است و موشک صیاد۳ نیز ارتقا یافته موشک‌های صیاد ۱و۲ است. این سیستم با توانایی بالای خود در تمامی شرایط قابلیت کارایی دارد و توان مقابله با اهداف با سطح مقطع کم را داراست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه داشتن دانش تسلیحات با سطح مقطع کم لبه دانش دنیا است، خاطرنشان کرد: این سیستم موشکی هم به صورت فعال و هم نیمه فعال قابلیت استفاده دارد که در یک سامانه متحرک بومی جمع‌آوری شده که دانش ساخت آن در دنیا فقط در اختیار چند کشور قرار دارد که جمهوری اسلامی ایران افتخار دستیابی به آن را در فضای تحریم و تهدید با تکیه بر صنعت دفاعی خود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.