بجنورد- سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: پنج دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس قرار می گیرد.

۵ دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس قرار می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اکبرزاده در جمع خبرنگاران افزود: روستاهای «قوشخانه بالا و پایین»، «جیرستان»، «سنگر» و «بام» هدف محرومیت زدایی آستان قدس هستند که در مرحله اول برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد ریال برای هر دهستان اختصاص خواهد یافت که هم اکنون در مرحله مصوب شدن است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ کانون خادم یاری تولیت آستان قدس در مراکز شهرستان ها و دهستان های این استان تشکیل شده است، ادامه داد: از مجموع این تعداد ۴۵ کانون مربوط به مراکز شهرستان ها و ۴۵ مورد نیز در دهستان هاست.

اکبرزاده با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از شهروندان توانمند خراسان شمالی در حوزه های مختلف خادم یار آستان قدس رضوی شدند، اظهار کرد: این افراد در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و سایر ثبت نام کردند.

به گفته وی خادم یاران بر اساس نیاز و اولویت ها در این استان فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی آستان قدس در این استان دو فعالیت محوری را دنبال می کند، گفت: معاونت امداد مستضعفان رسیدگی به امور نیازمندان را بر عهده دارد و محور دیگر نیز مربوط به ترویج معارف قرآنی، فرهنگ رضوی و سبک زندگی است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی افزود: معاونت امداد در حوزه های مختلف از جمله تغذیه و سلامت، اشتغال، توانمندسازی، کارآفرینی نقش آفرینی خواهد کرد تا نیازمندان از زیر پوشش نهادهای حمایتی خارج شوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.