رییس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: گروه‌های نظارتی ویژه به مدارس غیردولتی اعزام کرده‎‌ایم که در صورت احراز تخلف برخورد جدی می‌شود.

وضعیت نظارت برمدارس غیردولتی/ هشدار آموزش و پرورش به مراکز آموزشی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران دربارهٔ وضعیت ثبت نام در مدارس غیردولتی گفت: تعداد ۴ گروه نظارتی ویژه را به مدارس غیردولتی پایتخت اعزام کرده‌ایم تا ضمن بازید اگر با تخلفاتی رو به رو شدند با آن برخورد و اگر فعالیت مدارس غیردولتی نیز مثبت بود آنان را مورد تشویق قرار دهند.

مرضیه گرد ادامه داد: این گروه‌ها متشکل ازیک نماینده سازمان مدارس غیردولتی، یک نماینده اداره کل، یک نماینده منطقه و نماینده مؤسسان مدارس غیردولتی است که به طور تصادفی برای نظارت به مدارس سر می‌زنند.

وی افزود: امسال به واسطه لازم الاجرا شدن قانون دایمی شدن مدارس غیردولتی تفویض اختیار کرده‌ایم. به همین منظور نیز شورای نظارت دایر شد. اگر با تخلف مؤسسین مواجه شویم نسبت به استرداد وجوه اقدام می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: هر مدرسه‌ای باید متناسب با شرایطی که برای دانش آموزان و معلم‌ها فراهم می‌کند افزایش شهریه داشته باشد.

وی ادامه داد: در افزایش شهریه ممکن است یک مدرسه ۶ درصد و یک مدرسه ۱۰ درصد باشد. برخی از مؤسسان به نسبت افزایشی که مدرسه اشان داشته است، شکایاتی انجام داده‌اند که به آنان نیز اعلام کرده‌ایم که فرصتی می‌دهیم تا اطلاعات خود را در سامانه اصلاح کنند اگر اشتباهی شده است رفع شود.

هشدار آموزش و پرورش به مراکز آموزشی

همچنین در ادامه رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: برای مراکز آموزشی نیز نظارت خواهیم داشت.

وی افزود: هشدار می‌دهیم هر مرکزی بدون مجوز آموزش وپرورش در سنین دانش آموزی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیتی کند به مراجع زیر صلاح معرفی می‌شود.

خانم مرضیه گرد بیان کرد: تکالیفی که در این مراکز به کودکان و نوجوانان داده می‌شود با توان ذهنی آنان و محتوای کتب درسی یکسان نیست. چراکه منابع باید به تأیید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی برسد.

وی ادامه داد: سال گذشته با هماهنگی نیروی انتظامی، یکسری از اماکن که توسط آموزش و پرورش معرفی شده بودند را اماکن پالمپ کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: در استان تهران، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان فارس این دسته از مراکز زیاد وجود دارد که با آنان برخورد کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.