رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که وظیفه نگهداری و توانبخشی برای این معلولان بر عهده سازمان بهزیستی است

سالانه بیش از ۲۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی‌بندپی بعدازظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: طی چند سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی گمنام بود اما خوشبختانه امروز نسبت به ۲۲ هزار نیروی انسانی شاغل در سازمان بهزیستی سراسر کشور نگاه و رویکرد جدیدی ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اولویت جدی سازمان بهزیستی است، بیان کرد: بهزیستی اقدامات مطلوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده به طوری که در سال ۹۵ و در بین دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی رتبه برتر را کشف کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی، خاطرنشان کرد: در مقطعی طرح اورژانس اجتماعی از نظر کمی و کیفی در کشور متوقف شده بود که خوشبختانه با پیگیری جدی مسئولان تجهیز ۱۵۰ شهر در سراسر کشور به اورژانس اجتماعی مصوب شد.

محسنی‌بندپی عنوان کرد: بر اساس آمارها سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که وظیفه نگهداری و توانبخشی برای این معلولان بر عهده سازمان بهزیستی است؛ از همین رو با همکاری مسئولان مربوطه انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان اجبار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بازنگری مدیریت کشور کارکنان بهزیستی نیز مانند کارکنان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید از مزایای افزایش حقوق برخوردار شوند و بر همین اساس سالانه ۲۰ درصد حداقل حقوق به آنها اضافه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.